Woordblindheid (dyslexie) kennen de meeste mensen wel. Maar bestaat er ook cijferblindheid (rekenen) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dyscalculie ??
maybe..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat bestaat ook!
Een buurmeisje van mij heeft beide.
Ook dyslexie dus.
Heel lastig,want ze heeft erg veel moeite op school hierdoor.
En dan voelt ze zich dom,terwijl beide 'aandoeningen' niks met intelligentie te maken hebben.
Echt rot voor haar.

Het beste antwoord

Er zijn meerdere dingen mijn zus heeft Dyslexie en Dyscalculie.

Dyscalculie: Cijferblindheid (rekenen)
Acalculie: Ook een soort van Cijferblindheid, maar dan begrijp je echt niet wat er staat. Als je dan 65 ziet staan dan denk je dat bijv. 51 staat.
Dyslexie: woordblindheid (Lezen, spellen, en soms ook met spel methodes. Zoals de au en de ou)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dyscalculie,bedoel denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat bestaat m'n broer heeft dat hij heeft veel problemen met wiskunde