Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Misschien een beetje vieze vraag, maar zegt de geur van je scheten ook iets over je darmflora in de zin van dat hij gezond of ongezond is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Inderdaad wel een vieze vraag.

De geur, en ook zeker de hoeveelheid van je scheten zegt wel wat over je darmflora, maar vooral de invloed van je voedingspatroon op je darmflora. Als je vet en ongezond eet dan zal je dat terug ruiken. Ook als je gehaast en schrokkend eet zal je meer scheten ( kunnen ) laten omdat je meer lucht inslikt.

Daarnaast kan het zijn dat een specifieke lucht van ontlasting/flatulentie duiden kan op een voedselallergie. Bijvoorbeeld glutenintolerantie ( vaak bij kleine kinderen al opgemerkt/terug te ruiken )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor deze scheetologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, ook vieze vragen zijn vragen waar best eens antwoord op gegeven mag worden. En wat een leuk antwoord. Ook van mij een plus voor deze "scheetologie". :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk en goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: ruft in vrede :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (4)

Het is van te veel dingen afhankelijk, van wat je eet en de lichaamssappen die helpen te verteren. Sommige mensen hebben brandbaar gas en andere niet. Ga er maar vanuit dat je dat leven niet ruiken kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu je dat zegt, wil ik het ruiken ook!
ik kan bij me zelf wel verschil ruiken als ik slecht(vet)gegeten heb vind ik minder ruiken dan na een gezonde maaltijd
je zou zelf dus een onderzoekje eraan kunnen wagen;-)
je moet dan wel even onthouden wat je gegeten hebt en hoe je de reuk de volgende dag ervaart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al zoveel onderzocht dat ik inmiddels continu koffiebonen bij de hand moet hebben om mijn normale reuk weer terug te krijgen. :-p
Ja en nee.

Bij sommige ook goede voedingsstoffen zijn de winden die men laat ook niet te harden, ik denk hierbij aan koolsoorten (spruitjes zijn daarvan de koplopers), bonen en erwten, opzich perfecte voedingsstoffen.

Vaak vet en ongezond eten geeft hetzelfde effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeh ja, koolsoorten, inderdaad, en Hachee of Hutspot doen het ook goed. Meuuwuaahh.. Brr..!
Er is onderzoek waaruit blijkt dat honden allerlei afwijkingen, waaronder zelfs kanker, bij mensen kunnen ruiken.
Ik heb niet meegekregen wat er precies geroken wordt (adem, zweet, misschien uitwerpselen en/of scheten).
Erg overtuigend zijn de resultaten vooralsnog niet, maar misschien kun je op google scholar zelf publicaties vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing