ben ik allergiesch voor verdoving van de tandarts?

ik heb 10 jaar terug een kies laten trekken bij de tandarts.ik dacht werkelijk dat ik dood ging na de verdoving hartkloppingen en zweten.nu heb ik laatst weer wat laten trekken met het zelfde resultaat ik had het warm en koud tegelijkertijd en dacht echt dat mn laatste uur geslagen had zo beroerd als ik mij voelde na 10 minuten was het wel over.maar nu vraag ik mij af is dit wel normaal?als ik normaal bij de tandarts iets laat doen vullen oid doe ik dat ook met verdoving dan heb ik nergens last van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Gezien de verschijnselen ben je overgevoelig voor de adrenaline in de verdoving. Adrenaline zorgt ervoor dat het spul langer werkt maar overgevoeligheid ervoor komt nogal eens voor. Zeg altijd als je ergens plaatselijke verdoving voor nodig hebt dat je dit soort verschijnselen krijgt of rechtstreeks dat je er overgevoelig voor bent, zodat ze iets anders gebruiken. Een op hol geslagen hart is bepaald geen prettig gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof dat je het bij het rechte eind hebt kees ik zal het volgende keer eens te sprake brengen

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan en ik heb het ook!!!!!
Na jaren van stress (ik dacht dat die hartkloppingen kwamen van de zenuwen, en ik vind de tandarts ook wel eng maar niet zo eng) blijk ik allergisch voor de NICOTINE die in de gewone verdovingen zit om ze snel te laten werken

Ik krijg nu een andere, die net als vroeger 10 minuten nodig heeft voor hij werkt en werkelijk een WERELD van verschil!!!!!
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je gestopt bent met roken en je krijgt zo'n verdoving kan je weer opnieuw gaan afkicken van de nicotine?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus dat was het... die nicotine. Vroeg me al af waarom ik zo high bleef na een verdoving :)
goed antwoord overigens! gewoon even met de tandarts overleggen over een ander soort verdoving
+
amigo
12 jaar geleden
ik kan de nicotine zelf nergens vinden in relatie tot verdoving dus nu ga ik zelf twijfelen of ik me niet in het stofje vergis, het is al weer een tijdje geleden nl.
Maar ik heb nooit gerookt en daarom vond het het toen ZO raar dat er zo iets in een verdoving zit. Maar er ZIT dus gewoon wel iets in waar je die hartkloppingen van krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens hnet antwoord van kees is dat stofje dus adrenaline ik geloof dat wel want de verschijnselen bij de tandarts lijken verdacht veel op een reaktie waarbij mijn lichaam dat zelf aan maakt
amigo
12 jaar geleden
daarom ging ik ook twijfelen, ik vraag het na de volgende keer dat ik er weer ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet wordt nicotine alleen maar als insectenverdelgingsmiddel gebruikt maar in ieder geval niet in anesthesiemiddelen. Mogelijk ben je in de war met nicotinezuur, een verschijningsvorm van vitamine B3, waarvan je een flush, een soort opvlieger, kunt krijgen.