Ik ben gevallen met de fiets. En mijn knie doet zeer en is opgezwollen! wat moet ik doen?

Hallo! ik ben ongeveer een uurtje geleden gevallen met de fiets en heb mijn knie bezeert. er zit een schaafwondje op en hij is erg dik en het doet zeer als ik hem strekken en buigen moet maar ook als ik er op moet steunen. Er zit volgensmij vocht in en heb dit nooit eerder gehad! Maar ik wil geen spuit van de dokter!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.3K
Amadea
12 jaar geleden
Vraag je mamma of ze er een kusje op geeft....
Wat is dit nou voor een vraag? Je zit op een kennissite, niet op een kinderchatsite!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vraagt net zoals ieder ander om hulp bij iets dus wat is dit nou voor een reactie! Slaat totaal nergens op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea heeft haar dag niet .. Totaal roekeloze reacties..

Antwoorden (6)

Koelen met ijs. Lang en veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen ijs in huis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zak diepvries erwten kan ook, niet rechtstreeks op je huid leggen maar een doek ertussen.
Been omhoog leggen en koelen.
je hoeft niet naar de dokter hij is alleen een beetje gekneust dus je moet rustig aan doen en als je zo een fiets hebt (home trainer) kan je daar op oefenen met je knie. En als het nog pijn doet met ijs koelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou je been omhoog en probeer de zwellig tegen te gaan met koeling. Een zak bevroren erwten in een theedoek gewikkelt bijvoorbeeld. Leg een kussentje onder de knie in bed als je straks gaat slapen. Als het lopen morgen nog pijnlijk is adviseer ik je naar de dokter te gaan. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste tegen de zwelling is ijs. Als je geen ijs hebt, leg er dan een koel washandje op. Hou het regelmatig terug onder de koude kraan.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lekkere warme douche nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou de dokter je een spuit geven? Ben je met je blote vel op straat gekomen, of is je vel geschaafd maar je kleding nog heel? Als er straatvuil in je wond is gekomen, kan het zijn dat je wel een tetanusprik nodig hebt, als dat al lang geleden is (dat kan de dokter nakijken - maar als jij die absoluut niet wilt, krijg je die niet - kijk in dat geval wel even na wat de effecten van tetanus zijn en vraag je af wat je liever hebt).
Maak de schaafwond schoon met iets dat voor wondontsmetting bedoeld is, blijf in beweging met je knie maar probeer 'm wel een beetje te ontzien.
Maak je je zorgen, dan ga je naar de huisarts, waarschijnlijk zegt die dan dat je knie gekneusd is, maar misschien heeft die nog andere tips.