Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom reageren sommige mensen niet op pijnstillers?

bij mijn man werken alleen morfine achtige stoffen, paracetamol diclofenac endergelijke werken bij hem niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat hij die andere stoffen al zo veelvuldig gebruikt heeft dat zijn lichaam daaraan gewend is geraakt. Dan verliest het z'n werking. Zelf gebruik ik maar zelden een pijnstiller, en als ik dan echt wat nodig heb moet ik maar een half pilletje nemen anders reageer ik daar veel te sterk op. Dat is dus het omgekeerde verhaal. Het is maar net waar je lichaam aan gewend is.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Pijnstillers hebben niet allemaal dezelfde werking.
Er is een groep pijnstillers die invloed hebben op pijnsensoren of op prikkels die via de zenuwenlopen of die in de hersenen de 'pijn boodschap' blokkeren.
Alhankelijk van de pijn kan je kiezen uit verschillende pijnstillers.
Morfine zorgt ervoor dat het pijn bericht in de hersenen minder aankomt. Waarschijnlijk is dit voor jouw man de beste manier om pijn te bestrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad erg persoonlijk, het ligt aan welke pijn je hebt en hoe hoog je pijngrens is. Mijn moeder bijvoorbeeld, heeft een hele hoge pijngrens en als zij bijvoorbeeld maar 1 paracetamol in neemt voelt zij geen werking. Pas na 2 of bijvoorbeeld een ibuprofen wordt het minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding