Waarom voelt slijm in keel zo raar?

Ik ben dus een beetje verkouden geworden en heb veel slijm,het voelt iedere keer alsof ik me verslik,waarom is dit en hoe kom ik van dit gevoel af?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Regelmatig thee drinken helpt bij mij
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Kippen soep /soto soep
Werkt vrij goed tegen de verkoudheid en af en toe goed hoesten ent slijm uit spuugen

Antwoorden (1)

Doordat je een verkoudheidsvirus bij je draagt reageren daar je slijmvliezen op; door de reactie op het virus komt er zwelling en veel slijm-aanmaak. Hierdoor kan je het gevoel hebben dat je je verslikt. Door het tijdelijke gebruik van Xylomethazoline-neusspray wordt de zwelling aangepakt. Zorg daarnaast voor gezonde voedselinname.