Hen het idee dat mensen naar me kijken...hoe kom ik daar vanaf?

Ik wil graag beginnen met hardlopen. het feit is wel ik heb geen super conditie. dus ik heb eigenlijk twee vragen. hoe kun je het beste beginnen? En ten tweede durf ik niet echt heb een * conditie ben bang dat mensen me raar aankijken etc hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik heb het idee ( spelfout in mijn vraag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon langzaam rennen, daar is niks mis mee.

Het beste antwoord

Je begint gewoon. Dat wil zeggen je zoek een punt verderop in de straat of waar je loopt en loopt dan snel of rent daar naar toe. Als je daar ben zoek je een ander punt (lantaarnpaal, boom of iets dergelijks) iets verder weg en gaat daar in het zelfde tempo naar toe. Als je denk nou kan ik niet meer moet je toch proberen daar te komen. Trainen is doorzetten.
Punt twee. Er zijn drie mogelijkheden. Mensen kijken naar je en denken (misschien) iets. wat je denken zul je nooit weten, kan je niets aan doen en is dus niet belangrijk. Twee Mensen denken iets (misschien over jou?) en praten daar met anderen over wat? zul; je nooit weten en dus ook niet belangrijk. Mensen denken iets en praten er met jou over. Dan kun je daarop reageren. Maar is dat belangrijk in je leven? Als mensen iets denken en je proberen te helpen is dat prima. Ik wil even aangeven dat wat andere mensen denken of zeggen jou leven niet langer of korter maakt. Dus leef je eigen leven en laat de rest je een worst zijn.
Ga verder met je goede idee van: werken aan je body. Je zult er alleen maar plezier aan beleven.
Sterkte

Odysuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe kun je het beste beginnen?

Probeer eens het hardloopschema van de Hartstichting.
http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/beweging/hardloopschema/?gclid=CIy1iP3-rKsCFUNI3god1FtDHw

Je wisselt het hardlopen (joggen) af met gewoon wandelen.
Mensen kijken echt niet raar omdat je geen conditie hebt.
Ik denk eerder dat mensen stiekem bewondering
hebben voor iedereen die op die manier aan beweging doet en aan conditie werkt.

Ik zeg: DOEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry! Ik wou je een plus geven druk ik op min wat dom! Je advies is echt goed heb net even gekeken en het is echt haalbaar dank je wel!
de winter komt er weer aan,donkere periode, dus mocht je echt niet durven dan kun je sochtends of savonds gaan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon gaan starten daarmee en schijt aan de people hebben!
Er zijn op tal van plaatsen schema's voor beginnende hardlopers te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat ik de leukste mensen vind? Degenen die gewoon "zichzelf" durven zijn en zich niets aantrekken van de mening van anderen. Die in het leven durven te staan alsof ze nog kind zijn: vrij en onbevangen. Die, als ze iets stoms doen, niet meteen om zich heen kijken hoe anderen reageren, maar in schaterlachen uitbarsten om hun eigen stommiteiten. Want: wie om zijn eigen fouten kan lachen, heeft z'n leven lang plezier! Dat zijn de mensen met lef, zelfvertrouwen, relativeringsvermogen en zelfspot...

Ga eens naar een stadspark en kijk om je heen. Je ziet 80-plussers zonder enige gene allerlei wilde bewegingen maken die ze van tv ("Nederland in beweging") hebben opgepikt. Corpulente vrouwen die met broek, rok en hoofddoek over de paden huppelen. Mannen met bierbuik die hijgend, zwetend en strompelend hun eerste rondje door het park lopen... Kortom, allemaal mensen die denken: "Achter m'n kont is de wereld rond, en ik ga lekker m'n eigen gang".

Wat kan jóu het schelen wat andere mensen vinden van jouw geren door het park?! Dat moeten zíj weten!

Bouw rustig je conditie op, want zo is iedereen begonnen (óók die marathonloper). Begin met korte stukjes: honderd stappen rennen en daarna 100 passen in normaal wandeltempo. Je aansluiten bij een beginnersgroepje
of een loopmaatje zoeken kan natuurlijk ook:
http://www.meetingpoint.nl/nl/discussie/164/129/

Veel plezier!
Pieter2011