Hoe kun je het oplossen als je snel gaat huilen?

Een goede vriendin van mijn huild snel als ze over gepest of iets beginnen dat over haar gaat hoe kun je dat oplossen of verbeteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is helaas niet aan jou om dit te verbeteren of op te lossen, hoe graag je dit ook zou willen (wel lief trouwens dat je het vraagt).

Hier kan namelijk best wel een heel verhaal achter schuilgaan waaròm zij zo snel huilt en zich dingen eerder aantrekt dan iemand anders.

Dit kan te maken hebben met dingen uit haar jeugd, haar opvoeding, haar zelfbeeld, etc.

Je zegt zelf al dat ze heel snel huilt als er over gepest worden wordt gepraat. Grote kans dan dat ze vroeger zelf gepest is en daardoor zo goed kan voelen wat iemand anders die gepest wordt dan moet doorstaan.

Een eventuele oplossing daarvoor zou voor haar zijn om in therapie te gaan, al is niet iedereen daar even van gescharmeerd :-/

Maar je kan haar ook de gelegenheid geven om het oud zeer uit te spreken, waarbij ze niet alleen bepaalde dingen kwijt kan, maar ook bij zichzelf de ontdekking kan krijgen wààr het nu eigenlijk om gaat. Want soms kun je zelf best wel onbewust zijn van de onderliggende reden.

Zodra je dat zelf wat helderder kunt zien dan kun je daar ook beter mee omgaan, of 'aan het werk' daarmee.

Een pasklare oplossing is er dus niet. Maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen oplossing is ;-)

Sucses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lieve en nuttige reactie, hen3ette. +1
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch bij de meeste plusjes komt wel een argumentatie,waarom dan niet bij de minnetjes?
Maar ook van mij een plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@peter... zoals we al eerder hebben geconstateerd, toch

Andere antwoorden (5)

Laat die ander aub huilen zo snel als die dat wil... Ga dat niet repareren... Weet je hoeveel domme ellende het lied: "En een man mag niet huilen" van geluukig-weet-ik-de-naam-niet-meer zanger teweeg heeft gebracht?

Neem haar serieus en zeg haar dat jij alles zult doen om haar te helpen, dan zul je zien dat het vanzelf anders gaat en heel snel ook... Maar handen af van een ander die naar jouw mening te snel huilt... Neem haar serieus en sleutel er niet aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet proberen, je moet een mens in zijn waarde laten,als zij zo in elkaar zit moet je dat accepteren!
Misschien heb je wel eens van meneer Mossadeq gehoord?
Een bekende Perzische politicus,die in het publiek ook vaak in huilen uibarstte en nu noch steeds door het(nu) Iraanse volk wordt geëerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd zal dit in de meeste gevallen oplossen. Kleine kinderen huilen snel, grote kinderen iets minder snel en later - als je groot bent - zal je nog minder snel gaan huilen. Het is een kwestie van het beheersen van je emoties en als je geluk hebt, groeit dat met je mee.
Ik zeg niet dat je niet mag huilen, want emoties tonen is goed, maar dat kan niet altijd en overal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen zijn heel gevoellig emotioneel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de oplossing is???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed uitleggen dat huilen onnodig is. Dat ie moet genieten van haar leven. En niet luisteren wat een ander zegt. Gewoon doen of als ie hun niet hoort. Wel goed uitleggen.!!
Zo te zien is het een drama van haar.

Met huilen wordt dat drama een stukje opgelost. Dus huilen is goed. Het geneest de emotionele wonden.

Huilen voor haar is ook een methode om te laten zien dat het echt HEEL ERG is voor haar. Kennelijk heeft zij deze methode moeten ontwikkelen omdat zij misschien nooit echt serieus genomen werd (wordt) vroeger.
Dan moet men dingen meer gaan overdrijven om toch een boodschap te kunnen vertellen. Er is nooit echt ruimte geweest voor haar.

Hoe los je dit op. Door haar te laten huilen. Door niet terughoudend te zijn, omdat je bang bent dat ze gaat huilen.
Maar als ze huilt, niet mee gaan lijden. Laat dat stukje bij haar. Zeg niets. Ga ook niet troosten of woorden zeggen om haar te troosten. Wees geduldig.
Bedenk: Dit geneest haar.

Als ze uitgehuild is, kan je zeggen: "dat lucht op he"
(dan laat je het huilen ook echt een genezing zijn!).