Waarom hebben jongens en meisjes een heel andere vorm van humor?

Hoe komt het dat jongens en meisjes allebei andere dingen leuk vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd Phoeba,de stelling klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een generalisering en ik kan me er wel in vinden, ik weet dat er uitzonderingen zijn, ik ken ze zelf namelijk en die zie je dan eigenlijk als echt lekker gek (voor een meisje dan).

Antwoorden (4)

Heb hier zelf een theorie over, ongetoetst dus reageer als je het niet zo ziet (met een reactie dus, niet met een min)

Volgens mij hebben jongens op de een of andere manier eerder een vermogen om iets grappig te vinden hoewel ze het er niet mee eens zijn, diep in hun hart. Een jongen ziet een grap als het ware als een tekenfilm waarvan de personages levenloos zijn.

Meisjes betrekken het zonder filter direct op hun sociale omgeving en ervaren het dan net zo schokkend of bijna net zo schokkend als wanneer het echt zou gebeuren.

Overigens zie je dit gedrag op het internet ook weer terug, ik weet wel haast zeker dat het grootste troll publiek mannelijk is, dat kunnen ze ook makkelijk omdat er nu sowieso al weer een filter op de werkelijkheid zit.

Ook is er nog de grap dat juist domme allang door elke gast overstegen gedachtes als: "het enige recht van een vrouw is het aanrecht"* nog steeds shockerend kan zijn. Dat is even makkelijk een interne glimlach opwekken dames.

*Disclaimer: uitzonderingen.. blabla.. niet mijn visie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bwahaha ja die min zat er natuurlijk wel weer in :P. Touché
minnaar touché.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het er op zich wel mee eens, mannen zijn gewoon iets simpeler qua humor en zien het gewoon als een grap, vrouwen moeten het weer vergelijken etc. Plusje :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had ook nog zo'n mooie altijd: "Daar mag je niet om lachen." Eerst gniffelde ik dan zachtjes door of kreeg dan een opgelegd gevoel van schaamte. Later werd ik er boos om als ze dat zei, lachen is een reactie op een emotie die je niet af kan dwingen of moet gaan onderdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke + voor jou.
Omdat het denken van de seksen wat anders in elkaar zit. Net heb ik gelezen dat dames meer oog hebben voor grote verbanden en heren veel meer voor detail. Omgekeerd hebben ze daar een broertje aan dood. Dat kan zich vertalen in de volgorde van belangrijkheid of hoe een situatie je bijblijft en in wat je het liefste doet.

Natuurlijk zijn er nog meer verschillen, ik kan als bekende oorzaken de vorm van de hersenen, de verschillende hormonen en een andere maatschappelijke - sociale positie noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook heel veel jongens en meisjes die dezelfde humor hebben, alleen de jongens misschien wat grover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek:"Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus eens lezen" Mannen hebben een andere beleveningswereld en vica versa. Mannen zijn beter in bepaalde dingen en vrouwen zijn bijvoorbeeld gemiddeld altijd beter in multi-tasken. Omdat dat gedeelte bij een vrouw bij de 2 hersenhelften beter is ontwikkeld. Mannen hebben dus anders ontwikkelde hersenen dan vrouwen. Dat zal dus ook een aanleiding zijn waarom vrouwen een ander gevoel voor humor hebben.