Waarom hebben jongens en meisjes een heel andere vorm van humor?

Hoe komt het dat jongens en meisjes allebei andere dingen leuk vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb hier zelf een theorie over, ongetoetst dus reageer als je het niet zo ziet (met een reactie dus, niet met een min) Volgens mij hebben jongens op de een of andere manier eerder een vermogen om iets grappig te vinden hoewel ze het er niet mee eens zijn, diep in hun hart. Een jongen ziet een grap als het ware als een tekenfilm waarvan de personages levenloos zijn. Meisjes betrekken het zonder filter direct op hun sociale omgeving en ervaren het dan net zo schokkend of bijna net zo schokkend als wanneer het echt zou gebeuren. Overigens zie je dit gedrag op het internet ook weer terug, ik weet wel haast zeker dat het grootste troll publiek mannelijk is, dat kunnen ze ook makkelijk omdat er nu sowieso al weer een filter op de werkelijkheid zit. Ook is er nog de grap dat juist domme allang door elke gast overstegen gedachtes als: "het enige recht van een vrouw is het aanrecht"* nog steeds shockerend kan zijn. Dat is even makkelijk een interne glimlach opwekken dames. *Disclaimer: uitzonderingen.. blabla.. niet mijn visie

Omdat het denken van de seksen wat anders in elkaar zit. Net heb ik gelezen dat dames meer oog hebben voor grote verbanden en heren veel meer voor detail. Omgekeerd hebben ze daar een broertje aan dood. Dat kan zich vertalen in de volgorde van belangrijkheid of hoe een situatie je bijblijft en in wat je het liefste doet. Natuurlijk zijn er nog meer verschillen, ik kan als bekende oorzaken de vorm van de hersenen, de verschillende hormonen en een andere maatschappelijke - sociale positie noemen.

Er zijn ook heel veel jongens en meisjes die dezelfde humor hebben, alleen de jongens misschien wat grover.

Het boek:"Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus eens lezen" Mannen hebben een andere beleveningswereld en vica versa. Mannen zijn beter in bepaalde dingen en vrouwen zijn bijvoorbeeld gemiddeld altijd beter in multi-tasken. Omdat dat gedeelte bij een vrouw bij de 2 hersenhelften beter is ontwikkeld. Mannen hebben dus anders ontwikkelde hersenen dan vrouwen. Dat zal dus ook een aanleiding zijn waarom vrouwen een ander gevoel voor humor hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100