Ik heb een scheurtje in mijn knieschijf opgelopen. Dat doet echt veel pijn. Heeft iemand tips om de pijn te verminderen?

Ik ben dinsdag door mijn knieën gezakt (zie mijn vorige vraag) en ben toen rottig op de stoeprand terechtgekomen met beide knieën. Gevolg: schaafwonden en dikke blauwe knieën en dus links een scheurtje in mijn knieschijf (heb ik weer...) Volgens de dokter moet ik het gewoon blijven gebruiken maar ook voldoende rust nemen. Maar het doet echt PIJN. Vooral als ik mijn knie buig en er tegelijk kracht mee zet( opstappen en fietsen en zo). Ik mag wel paracetamol nemen maar zijn er nog andere manieren om de pijn een beetje te verlichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een baksteen op je linkervoet gooien.

Het beste antwoord

Mogelijk helpt selenium bij jouw problemen.
Selenium versterkt spieraanhechtingen, spieren en gewrichten, ik heb zelf na een ongelukje verbouwing mijn knieschijf beschadigd en heb veel baat bij selenium.
Mogelijk werkt Traumeel zalf/ gel tegen de pijn, traumeel werkt prima bij verrekingen en vooral kneuzingen van vingers, tenen, ribben enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar waar de huid niet beschadigd is zou je er een pijnbestrijdende gel op kunnen smeren, zoals Diclofenac emulsie-gel zonder recept verkrijgbaar onder de merknaam Voltaren Emulgel.

De gel heeft wel een verkoelend effect. Dit kan enige tijd verlichting geven van de pijn. Het effect op de pijn begint meteen. De roodheid en zwelling kunnen na een aantal dagen tot een week minder worden.

Ik smeer het op mijn enorme dikke bult die ik na een ongeval heb overgehouden en ik heb het gevoel dat het wel iets helpt.
Maar nogmaals: het mag niet op een beschadigde huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de pijn te verlichten doen veel mensen er iets kouds op, maar dat betekend niet dat het ook goed is voor je knie. Het is beter om de spieren warm te houden zodat je je beter kan bewegen. Daarbij helpt afleiding natuurlijk om niet aan de pijn te denken. Je kan ook denken aan paracetemol met codeine, maar dat is alleen op recept van de dokter volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo min mogelijk belasten maar wel in beweging blijven is echt het enige.
Koelen kan inderdaad helpen, soms helpt juist warmte.
Anders morgen de huisarts even bellen of er een sterkere pijnstiller is (maar bedenk wel dat de pijn ook een waarschuwing is dat je de boel belast, die functie wordt belemmerd als de pijn _te_ goed gestild wordt...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijven doen wat je aller eerste impuls was, je handen op je knie leggen. Dit doe maar zo vaak mogelijk.