Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verwijder je het best iets uit je oog zoals een stofje bv.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel knipperen en anders even uitspoelen onder een zachtlopende lauwe kraan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

wat ik altijd doe is mijn wimpers schoonmaken en dan mijn bovenste ooglid over mijn onderste tillen. Door je wimpers, veeg je het stofje zo weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door zachtjes te 'wrijven' naar je ooghoeken toe richting de neus. Als het eenmaal in je ooghoek zit kun je het er gemakkelijk uithalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan het oog beschadigen als het hard is.
Door te knipperen met je ogen gaan ze meestal vanzelf tranen en komt het in de ooghoek terecht waardoor het meestal vanzelf verdwijnt.
Ga niet wrijven want dan loop je kans dat je oog kan gaan ontsteken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist door niet te knipperen gaan je ogen tranen..
je kan het met de punt van een schone tissue proberen. Altijd in de richting van je neus. Je oog is zo gemaakt dat dat het makkelijkste gaat. In je ooghoek bij je neus zit de "afvoer" van je oog, het traanbuisje. Wat soms ook wil helpen is als iemand in je oog blaast. Dan ga je extra tranen en spoelt je oog schoon.

Als je iets van chemicaliën in je oog heb en je gaat spoelen met water altijd zorgen dat je vanaf de richting van je goede oog spoelt! Anders loopt het vuile water je goede oog in en heb je een dubbel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gekookt water met een snufje zout, afgekoeld in een eierdopje. Dit hou je tegen je oog gedrukt met je hoofd na voren en je oog open, dan kiep je je hoofdomhoog met het eierdopje nog steeds stevig tegen je gezicht aan gedrukt en probeert je oog nog steeds los te houden, zo spoel je je oog schoon. Dit was een tip van mijn huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals reeds in een aantal antw is gezegd zorgen dan het in de hoek van je oog komt. Dit gaat heel goed als je een paar keer je neus snuit.. Hierdoor gaat het vocht van je oog naar die hoek en neemt de vuiligheid mee...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd in een bak water met mijn oog en doe mijn ooglid heen en weer
Werkt goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga meestal een ui snijden zodat mijn oog gaat tranen (huilen), vaak komt een stofje er dan gemakkelijk uit zonder te wrijven en doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding