Waarom wordt ik de laatste dagen omstreeks 3:00 wakker?

Hallo,

Ik wordt de laatste dagen vaak rond 3:00 wakker.
Meestal ga ik dan weer door slapen maar soms (zoals ook vandaag) blijf ik wakker. Wat kan de oorzaak van dit zijn en welke gevolgen heeft dit?

Kun je maar met 4 uur slaap per dag normaal
functioneren in het dagelijks leven?

Toegevoegd na 2 minuten:
En heeft nu nog zin om 1,5- 2 uurtjes te gaan slapen?
(Ik moet al om 6:15 al weer op.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welkom bij de 'club van 3uur AM' Zie onder het kopje "Fifth Dimensional Adjustments" in de link...
http://www.mayanmajix.com/art2240.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je de antwoorden van deze vraag teveel toegepast...
http://www.goeievraag.nl/vraag/gezonde-manier-diep-nacht-studeren.238133
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 AM eternal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=LXEOESuiYcA

Het beste antwoord

Dit is een bekend tijdstip waarop de lever actief is. Het wordt dan ook wel "de levertijd" genoemd. Voorheen had je er geen last van, maar mogelijk in combi met een ander leefritme, voedingspatroon, spanningen en onrust, kan het zijn dat je er nu wél wakker van wordt terwijl je er voorheen doorheen sliep.

Je zou kunnen onderzoeken wat je lever kan ontlasten (andere voeding of voedingssuplementen) waardoor je 's nachts lekker kan doorslapen.

Een mens kan veel hebben qua slaaptekort; als je het kan voorkomen lijkt me dat wel veel prettiger. Voor jezelf en ook je omgeving ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ken het probleem. Probeer toch nog te pakken wat je pakken kan. Ikzelf slaap de laatste tijd maar 3 uurtjes per nacht. Voor mij is dat echt tekort. Ik krijg na een aantal dagen lichamelijke klachten. Dus mijn advies is probeer zoveel mogelijk te slapen. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag: "Waarom wordt ik de laatste dagen omstreeks 3:00 wakker?"

Mijn antwoord:
Misschien lig je onbewust wel te piekeren
Dan maakt je slaap korter.
Denken en nog eens denken.

Ik zelf ken dit probleem ook,zodra als ik wakker ben moet ik me bed uit,en dat is zomaar 4 uur of 5 uur .'kan ook 3 uur zijn maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor'.

Ik denk : ,ik blijf toch echt in me bed en probeer de slaap te vatte als dat lukt dan ben ik een uur later me bed uit en dood moe.

Maar als ik gewoon gelijk me bed uit ga om 4 of 5 uur is er niks aan de hand.

zoals gisteren ben ik bezig achter de pc en kak behoorlijk in om 11 uur ,dan ben ik voor de rest niet meer fit te krijgen.

maar als ik niet achter de pc bezig ben ,maar met dingen maken dan kan ik gewoon de hele dag fit blijven en doorgaan tot 23,00u geen probleem.

Jouw vraag kun je met 4 uur slaap per dag normaal functioneren .

Ik denk als je maar dingen doet die je niet afstompt dan redt je het wel,maar of het gezond is geen idee.

werkse!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wakker worden is niet uitzonderlijk, ik wordt meestal wel 4 maal in de nacht wakker,soms ga ik er even uit, maar vaak draai ik me om en probeer verder te slapen, het heeft zeker zin om weer te gaan slapen, ook al is het voor een uur.
Af en toe een kort nachtje kan geen kwaad, maar vaak zo kort slapen is ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel ik sliep door tot 6:30. Toen ging mijn wekker.
Wow ik heb me nog nooit zo vermoeid gevoeld.
Ik deed de wekker uit en sliep lekker door tot 10:00.
Maar ik voel me momenteel nog steeds niet uitgerust.
Verre van dat. En ik ben te laat voor school......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappers weten nog niet alle redenen waarom we slapen. Wel is verlengd dat zowel ons lichaam als de geest, slaap nodig heeft.
Wakker worden in de nacht betekend niet automatisch dat je uitgeslapen bent.
onze slaap behoefte verandert tijdens ons leven, er zijn een paar duidelijke verschillen.
Denk aan babies pubers, vrouwen in de overgang en ouderen, hun slaap behoeften verschillen nogal.
Daarnaast heeft ieder individu zijn eigen ritme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verlengd =bekend, ik was te vroeg met plaatsen:(
Er zijn mensen die weinig slaap nodig hebben maar van een paar uur per nacht zal je op den duur klachten krijgen, omdat je dan niet uitrust.
Herkenbaar, ik heb dit meestal in tijden dat er overdag spanningen in mijn leven zijn.
Dan lig ik òf 's avonds uren te piekeren voor het slapen gaan, òf ik val als een blok in slaap en wordt 's nachts wakker. Hoef dan nog niet eens piekergedachten te hebben, maar kan dan ook niet goed meer slapen.
Mijn advies is om te kijken of je ergens spanningen hebt, hoeven nog niet eens grote problemen te zijn, kan ook wat kleins zijn, en te proberen daar wat aan te doen.
Lukt dit niet 1,2,3, dan kun je wellicht iets met ontspanningsoefeningen of meditatie proberen.
Succes en (hopelijk) slaap lekker!
Oh en vier uur slaap lijkt me echt wel erg weinig, op een gegeven moment breekt dit je toch op! En die extra uurtjes zou ik gewoon pakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij stress heb ik daar ook last van. Als ik dan om 3 uur wakker word blijf ik 'malen' over dingen die helemaal niet belangrijk zijn en kom ik slecht weer in slaap. Om 3 uur 's nachts lijkt elke mug een olifant.

Wat ik er aan doe: proberen om te zorgen dat ik door kan slapen. Dus niet drinken vlak voor het slapen gaan (want ik word meestal wakker als ik moet plassen) en zeker geen koffie drinken in de avond want dat verergert het nachtelijke 'gemaal' enorm.

Als het dan toch gebeurt: ontspanningsoefeningen doen. nog even terug gaan slapen heeft voor mij zeer zeker wel zin, maar ik denk dat dat heel persoonlijk is.