Dat is bij elke vrouw anders. Zodra een vrouw in de overgang komt, zal de menstruatie onregelmatiger worden om vervolgens helemaal weg te blijven. Meestal treedt dit fenomeen zo rond het 50e levensjaar op. Het kan echter ook wat later zijn of zelfs veel vroeger.
Gemiddeld is het +/- 50 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je stopt met ongesteld worden tussen de leeftijd van 45 en 55 jaar, gemiddeld rond 51 jaar. Sommige vrouwen komen reeds in het begin van veertig in menopauze, andere pas boven de 60.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vrouwen die daar halverwege de dertig al mee stoppen. Vaak is dat genetisch bepaald. Maar gemiddeld zal het ergens tussen de 48 en de 54 jaar liggen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een + van mij
vrouwen stoppen maandelijks met ongesteld worden. elke keer weer!!

na de menopauze stopt het definitief. de gemiddelde leeftijd ligt op 51 jaar.
veel vroeger of later is natuurlijk ook mogelijk.

meer info via de link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Menopauze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De overgang duurt een aantal jaren en is niet een plotseling moment.
Gemiddeld is het rond het 50e jaar, maar bij sommige vrouwen begint het al bij het 40e en bij anderen een aantal jaren na het 50e jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de overgang komt en dat verschild per vrouw.
De één is op 45 jarige leeftijd al in de overgang en de ander weer een aantal jaar later,maar er zijn ook vrouwen die nog jonger zijn als de overgang begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wanneer je eierstokken uitdrogen. De leeftijd varieert tussen de 45 en de 65 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Uitdrogende eierstokken, hoe kom je daar nou bij?
De overgang duurt, zoals hierboven ook al staat , een aantal jaren. Dat verschilt erg. De ene vrouw is er een jaar of drie mee bezig, maar er zijn er ook die er 10 jaar over doen. De ene vrouw begint op haar 43ste, de ander op haar 50ste.
Ook het stoppen met ongesteld-zijn is niet van de ene op de andere dag. De tussenpozen worden onregelmatiger en steeds langer. Soms zit er 2 maanden tussen en dan weer 4 maanden, en het kan voorkomen dat er ineens 2 weken tussen zit.
Soms wordt de menstruatie heftiger.
Maar uiteindelijk bouw je af tot het helemaal wegblijft. Meestal tussen 50 en 55 jaar. (maar ook wel vroeger of later)