Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een oor dat steeds dicht zit?

Mijn oor gaat steeds dicht zitten, wat is er tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Je kan bij de drogist audispray halen, lost het allemaal een beetje op en kan je het eruit laten lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar dagen paracetamol slikken en dagelijks heel zachtjes je oor klaren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de paracetamol? En wat is: je oor klaren?
Uit laten spuiten bij de dokter(sassistente). Je zult geluiden horen die je nooit gehoord hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me net voor...........Plus. Ik moet ook nog. Maakt het echt zo'n verschil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe lang je hebt verzuimd je oren uit te laten spuiten. Ik heb er heel lang mee gelopen en hoorde na het uitspuiten merkbaar beter.
Even een afspraak maken met de huisartsassistente.

Ik denk dat het oor uitgepoten moet worden.
Meestal moet je dan eers een paar dagen druppelen met olie.
Daarvoor kun je dan bij de apotheek een pipetje halen voor een paar centen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt door een harde prop oorsmeer die de gehoorgang blokkeert. Allereerst kun je proberen het zelf op te lossen door een watje met wat sla-olie in je oor te stoppen en dit ongeveer 10 minuten a een kwartiertje te laten zitten. Hierdoor wordt het eventueel aanwezige oorsmeer zacht en kun je het makkelijker verwijderen. Mocht dit geen resultaat opleveren, dan zou ik een afspraak bij de huisarts maken om het even uit te laten spuiten. Dit is geheel pijnloos, het kriebelt alleen een beetje en, zo weet ik uit ervaring, een hele opluchting!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan of je verkouden bent zo ja een goede neus druppels kopen of zelf je neus spoelen met lauw wat en zout
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je probleem is voor mij heel herkenbaar ik liet ook regelmatig mijn oren uitspuiten.
Ik kreeg vervolgens zo'n "nepspuit" mee waarmee je zelf elke dag je oren schoon kan houden met gewoon lauwwarm water. Sindsdien ben ik van die lastige kwaal af en hoef ik dus niet meer terug naar de arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding