Waar kan ik goede oorkleppen kopen tegen geluidsoverlast?

Ik ben de laatste tijd erg gevoelig voor harde geluid geworden die onder andere door motorfietsen, vrachtwagens en dergelijke worden geproduceerd.
Nu heb ik al oordopjes, maar ik zou ook graag gehoorbescherming in de variant van oorkappen/koptelefoon-model willen hebben.
Ik wil dit omdat sinds kort een kleine glas- en lood bedrijf tegenover mijn huis is gevestigd en die maken flink wat lawaai gedurende de ochtend en de middag door met kettingzaag ed. Dan is een koptelefoon-model als gehoorbescherming makkelijk, omdat je die zo kan opzetten. Waar zijn die verkrijgbaar?

Ik weet dat ze gehoorbescherming bij de Gamma verkopen, maar dat is meer iets voor mensen die zelf boren enzo.

Ik zou in ieder geval erg blij zijn als iemand verkooppunten weet en andere tips zijn natuurlijk ook welkom;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er naast oordopjes niet veel andere gehoor bescherming te krijgen is behalve dan voor mensen die zelf met of in de omgeving van machines werken. Oorkappen zijn daar toch voor bedoeld, en een beetje lomp voor thuis lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet nog dat ze bij een tv-spelshow als weekend miljonairs van die oorkappen gebruikten, zodat de deelnemers omgevingsgeluid niet konden horen bij het beantwoorden van paar vragen. En die oorkappen zijn minder groot als gehoorbescherming die timmerlieden gebruiken.
Ik doel dus meer op die kleinere oorkappen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahaa okee, nog nooit gezien.

Het beste antwoord

Je zou in en elektrozaak kunnen kijken of ze daar nog van die degelijke koptelefoonmodellen verkopen.
Maar je zou ook bij een tweedehands winkel kunnen gaan kijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tip zou ook nog kunnen zijn als je er niet aan kunt komen om een advertentie op marktplaats te zetten.
En eventueel een advertentie bij de plaatselijke supermarkt te plaatsen.
Succes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb net op google gekeken bij de afbeeldingen daar staan er diverse afgebeeld met website erbij.
Tik maar in oorkappen koptelefoon
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt deze nieuw kopen in elke wapenhandel, deze verkopen ze als gehoor bescherming voor sportschutters. Maar dat neemt niet weg dat elke bouwmarkt ook een iets simpelere. Variant verkoopt.