Is de thuisapotheek betrouwbaar?

Zij regelen de herhaalrecepten en brengen dit aan huis. Je hebt er zelf geen omkijken naar. Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, de Thuisapotheek is betrouwbaar, maar er kleven ook een paar nadelen aan:
De thuisapotheek levert voornamelijk chronische medicatie en niet alle medicatie. Als je dus eenmaal gebruik maakt van de deze apotheek, heb je nog steeds je eigen apotheek nodig voor medicijnen die je onverwachts nodig hebt, zoals antibiotica. Bovendien levert de thuisapotheek niet dagelijks de medicijnen, maar per post op vaste dagen.

Overigens kunnen ook "gewone" apotheken de medicijnen gewoon thuisbezorgen (gratis).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook kan het ontbreken van een "vaste" apotheek weleens tot problemen leiden als je snel, op doktersrecept, medicijnen nodig hebt:
http://www.medicalfacts.nl/2011/08/03/vordering-patiente-thuisapotheek-afgewezen/

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat huisartsen lang niet altijd even blij zijn met de Thuisapotheek, blijkt wel uit de site van deze huisartsenpraktijk: http://www.huis-arts.nl/content/view/77/2/
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik werk zelf met verzekeringen, wij hebben ook contracten met zulke apotheken, het gaat uitstekend hoor..!! ze staan ook geregistreerd, dus mis gaan kan bijna niet, dit is een makkelijke versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De thuisapotheek is nogal negatief in de media geweest, ik meen bij Tros Radar.
Het kwam erop neer dat er klanten werden geronseld door zich voor te doen als de eigen apotheek en te liegen over het feit dat de huisarts al akkoord gegaan was.
Al met al nogal dubieuze wervingspraktijken, dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het was inderdaad Radar. Zie bron voor de uitzending.
bamibal
12 jaar geleden
Mijn verzekering (IZZ) heeft zelfs mijn declaratie voor een medicijn geweigerd omdat ik dat niet via de thuisapotheek had besteld. Maar gewoon met een doktersrecept bij mijn eigen apotheek heb opgehaald.
Dus je mag verwachten dat de thuisapotheek betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een gevolg van de de marktwerking in de zorg, heel treurig. De thuisapotheek geeft korting aan die zorgverzekeraar om zo klanten te "trekken" , de zorgverzekeraar zal dan enkel bij de thuisapotheek weer het recept vergoeden. Een dubieuze situatie vind ik, maar zo werkt het tegenwoordig.