Ik ben 17 en ben ongelukkig bij mijn ouders in huis. Nu wil ik bij mijn vriend en zijn ouders gaan wonen, mag dit?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben momenteel 17 jaar en voel mij ongelukkig in het huis van mijn ouders. Ik kan ze niet meer uitstaan en dit is niet tijdelijk. Dit is het hele afgelopen jaar al zo en ik wil er nu iets aan doen.
Nu zijn mijn vriend en ik tot een oplossing gekomen om bij hem in te gaan wonen (en zijn ouders). Nu is de vraag of dit zomaar kan en mag. Wat moet er op juridisch gebied geregeld worden of mag ik gewoon weggaan omdat ik nu ouder dan 16 ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als u denkt dat uw vriend de ware is voor u, dan kunt u nog wel een paar maanden wachten totdat u 18 bent.

Bedenk dat als het huishoudelijke gebeuren ten grondslag ligt met betrekking tot de wrijving met uw ouders, dwz
beperkt uitgaan, niet laat thuiskomen, meehelpen met het huishouden etc, u bij uw vriend hetzelfde kunt verwachten.
Iedereen draagt zijn/haar steentje bij.

Indien kinderen van die leeftijd van huis weglopen en telkens naar hun vriendje gaan dan steekt de politie daar geen energie meer in, die heeft wel wat anders te doen.

Bespreek met uw ouders dat het zo niet meer langer gaat, en dat u bij uw vriend en ouders met open armen wordt ontvangen.
Maar tot uw 18e kunnen ze u nog tegenhouden.
Dus toestemming is wel vereist.

Vernemen we nog van u hoe het is afgelopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja als toestemming geven wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je wel toestemming nodig hebt omdat je nog geen 18 bent. Je zou ook kamer training kunnen doen. Misschien staan je ouders hier positiever tegen over. Stel dat het in de toekomst mis zou gaan met je relatie ben je niet afhankelijk. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen met toestemming van je ouders mag het.
Tot je 18de moet je nog doen wat je ouders willen, daarna ben je volwassen en mag je het zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw ouders en zijn ouders dit goed vinden kan dat, er zullen natuurlijk wel afspraken gemaakt moeten worden tussen de ouders, bv over de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als je heel graag bij een vriend en bij zijn ouders wil wonen kan dat maar je moet het eerst bespreken met jouw ouders of ze dat laten toestaan je voelt je ongelukkig kun je erover praten en als het echt niet klikt want je bent al bijna zelf baas dus als je er echt niet veilig voelt moet je gwn een tijd weggaan en dan kan je de mogelijkheid hebben om bij je vriend te wonen