Ik kraak mijn eigen botten regelmatig. Nou hoor ik vaak dat dit niet zo gezond is, maar het doet me wel goed! Is het nou wel of niet goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

zover ik mijzelf hierover heb laten informeren slijt je het kraakbeen tussen de botten die je kraakt, als je dit elke keer doet slijt er telkens een stuk van je kraakbeen hierdoor word het gewricht minder soepel en komt het steeds vaker vast te zitten waardoor je het meer zou kraken om het los te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier zijn de meningen sterk over verdeeld. Hier zal nooit één vast antwoord op komen.
Er is ooit een man geweest die zich beschikbaar toonde voor de wetenschap op de volgende manier: hij knakte elke dag 1 keer z'n rechterhand. En dat 40 jaar lang.
Na deze lange tijd heeft hij z'n beide handen hélemaal laten onderzoeken en er was geen enkel verschil te zien.

Dus... Moeilijk discussiepunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kraak mijn nek tenen enkels vingers ribben knieschijven ellebogen polsen kaak en heup(en)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha is dat echt zo van die "knakker" vet briljant 1 hand hahah ik lig op de vloer hier. Overigens ben ik net zo een knakker als die knakker die voor mij reageerde ik knak alles van ruggenwervels, nek tot vingers aan toe, ik kan de meeste vingers 3 keer knakken, naar achter, links en rechts. Mensen vinden het eng, ik vind het een genot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik deed het vroeger ook altijd, ik heb nu veel pijn aan mijn handen. Ik weet niet of et er iets mee te maken heeft, maar ik ben er mee gestopt, of alleen als het echt "moet". Als ik voel dat het vast zit.
bamibal
12 jaar geleden
Lekkere wetenschapper dan. Je kunt met één proefpersoon geen hypothese bewijzen of verwerpen.