mijn vraag gaat over een geluidstherapie.de client krijgt een koptelefoon op,en hoort tik tak tik tak een metronoom.en dan worden er vragen gesteld.

ik zou graag willen weten hoe deze therapie heet,cq de afkorting ervan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Die therapie heb ik gehad. Het heet emdr. Maar waar het voor staat weet ik niet. Er worden geen vragen gesteld. Het is bijvoorbeeld om over je angst heen te komen of om trauma's te verwerken. Bij mij heeft het in ieder geval goed geholpen. Je kan het ook doen door op de vingers van de patiënt te trommelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze therapie heet EMDR en de letters staan voor Eye Movement Desensitization and Reprocessing.
Het is niet specifiek een geluidstherapie, want het te beogen effect kan ook gedaan worden met het volgen met de ogen van de vingers van de therapeut.
Je vindt alle info hieronder:

http://www.emdr.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EMDR, werkt in veel gevallen maar niet altijd. Als je naar een therapeut gaat zorg dan dat je naar een echte gaat en geen kwakzalver. Behandeling is zo populair dat er steeds meer mensen een "graantje"proberen mee te pikken. Oa op de site emdr.nl staat een lijst van "echte" behandelaars.
Behandeling kan op meerdere manieren, kijk anders eens naar het linkje.