Waarom wil men voor elke ziekte een medicijn uitvinden?

Want hoe zou de wereld eruit zien,als niemand meer zou sterven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kan genezen van een ziekte, wil dat nog niet zeggen dat je het eeuwige leven hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens.

Het beste antwoord

Een hel. Mensen worden dan wel ouder en ouder maar gaan niet dood. Op het laatst leven ze als planten verder of hebben voortdurend verschrikkelijke pijn. De dood is bij uitzichtloos lijden en mooie oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Dat kan niet. Hoe je 't ook wendt of keert: er passen geen 500.000.000.000.000 mensen op deze aardbol. Redenen genoeg om dan geen leven te kunnen opbouwen: geen water, geen voedsel.
En waarom men overal een medicijn voor uit wil vinden: omdat men niet dood wil, en belangrijker: niet iemand dood wil zien gaan die we lief hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou er veel minder ellende zijn van alle aan ziektes lijdende mensen. Als je het hebt over het probleem van overbevolking. Dat kan beter worden aangepakt door anticonceptie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou vreselijk zijn, als er niemand meer zou sterven.

Dan zou de wereld zo vreselijk overbevolkt raken, dat er niet meer op te leven zou zijn.

Dus als iemand oud is, dan is het niet erg als ie sterft.

Maar wij vinden het met z'n allen toch echt wel heel erg als iemand die te jong is, en zeker kinderen, overlijden aan een ziekte, waar misschien wat aan te doen was geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het van een afstand en globaal bekijken, dan zou het misschien verstandiger zijn (overbevolking, instandhouding van de menselijke soort) om niet alle ziektes uit te roeien..
Maar de realiteit is dat een ziek mens altijd iemands kind, ouder, broer, vriend etc is.. Bovendien is het feit dat wij bestaan zo bijzonder en "precious" dat ieder menselijk leven het waard is om voort te bestaan.. En ik denk niet dat de mens ooit haar sterfelijkheid zal overwinnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpelweg omdat het booming business is!

http://www.zielenknijper.nl/miljoenen-voor-ontwikkeling-medicijn-tegen-een-ziekte-die-niet-te-meten-is.html

http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_internationaal/1128
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo denk ik er ook over. Telkens wordt er weer een nieuwe ziekte ontdekt. Uiteraard wil niemand dat zijn geliefde sterft, maar we moeten als mens een beetje meer realiteitszin ontwikkelen.
Dit is een tamelijk harteloze vraag ,er sterven genoeg mensen van de honger en ontbering en dan nog zovele dodelijke ongevallen! Er zijn nog zoveel ziektes waar nog geen enkel middel voor bestaat ,het is ongelooflijk zo een dergelijke uitspraak gezien er zelfs jonge mensen ziek zijn en echt afzien elke dag en die zouden dan geen recht hebben op een degelijke behandeling ,dit is een zeer gevaarlijke opmerking want zo kan men direct een tweede holocaust organiseren als iedereen zo erover nadenkt als u .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De farmaceutische industrie vindt dat fijn.

Ik denk dat de mensheid de eindigheid van het leven een beetje meer zou moeten accepteren, en ook dat het lichaam met ouder worden meer ongemakken gaat krijgen.

Hoeven we ook niet meer zo n waanzinnig hoge ziektekostenpremie te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zal niet voor elke ziekte, een medicijn uitvinden.
Alleen voor de ziektes, die veel mensen hebben.
En dan ook nog alleen in en voor de rijke landen.
En alleen voor de rijken zowat...daar gaat het hier ook naar toe.
En hoe de wereld eruit zou zien...als niemand meer zou sterven? Dan is er geen genoeg plaats qua woningen, geen genoeg voedsel in de winkels, geen genoeg banen met al die computers...dan maakt iedereen elkaar af.
De slechten zullen de goeden gaan overheersen.
En zeker... als er alleen nog maar rechters en advokaten zijn die elke slechte vrij kan pleiten.
Als die ook al corrupt zijn, dan worden de slechten dus beschermd en de goeden in de steek gelaten.
Dan is de 3e wereld oorlog op zeker een feit.
Vadertje tijd...is er niet voor niets. Die doet goede dingen.
De dood...is de enige gelijkheid tussen mensen.
Rood bloed ook en bruine ontlasting idem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijnen zijn betekenen zelden genezing, maar zorgen alleen voor een tijdelijke verlichting van de verschijnselen en je raakt je centen kwijt.

Voor mij is het geen probleem dat de armen in de wereld geen 'verlichtende' medicijnen krijgen, omdat ze, want die hebben ook het geld niet om de resterende jaren nog comfortabel door te brengen.
Ik wil uitzondering maken voor werkende medicijnen voor geneesbare ziektes, zoals staar.

De enige goede manier is het voorkomen van ziektes. Laat mensen lekker doodgaan, als het hun tijd is. Mijn conclusie is dus: alle medicijnen uit het basispakket, tenzij ze - bewezen - een ziekte kunnen genezen en alle gelden in preventie investeren. DON'T CURE BUT PREVENT.
Het klinkt allemaal hard, maar daty is het leven nu eenmaal.

Toegevoegd na 5 uur:
'omdat ze,' moet weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil men echt voor elke ziekte een medicijn uitvinden? Alleen die waar men goed geld aan verdient. Voor andere medicijnen die 'per toeval' ontdekt worden, moet dan eerst nog een ziekte of aandoening worden bedacht. Medicijnen die iemand helemaal gezond maken, leveren natuurlijk ook minder op, dan die, die men zijn hele leven moet blijven slikken.

Natuurlijk zijn er gelukkig ook veel ideologische onderzoekers, die mensen echt willen helpen, maar niemand heeft het eeuwige leven (in dit lijf) en dat is ook goed zo. Waarom zou je je nog voortplanten als je eeuwig blijft leven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterven aan ouderdom,zie ik niet als ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het vervelend is om ziek te zijn!
Ten eerste ga je aan lang niet elke ziekte dood, ook als je geen medicijnen krijgt. Maar het is wel heel naar om erg ziek te zijn, fijn toch dan als dat verholpen kan worden?

Ten tweede: bijna niemand wil sterven, omdat we zo graag willen leven.

Ook zonder ziektes gaan mensen dood: door ouderdom, ongelukken, geweld.
Maar ook dood door ongelukken en geweld zouden we wat mij betreft moeten proberen te voorkomen.
Wat zou je ervan vinden als we tegen jou zouden zeggen: "Ja joh, pech dat je ziek bent geworden, de wereld is al vol genoeg, sterf maar lekker!"?

Je kan niet mensen die de pech hebben ziek te worden het slachtoffer maken van dat er zoveel mensen op aarde. Dan kan je beter met oplossingen komen waar geen mensen de dupe van worden. En die zijn er ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij vinden ze af en toe een medicijn uit waar ze later een ziekte bij maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij vinden ze alleen medicijnen uit voor ziektes, waaraan heel veel mensen lijden. Niet om ervoor te zorgen dat niemand meer doodgaat, maar om langer en gezonder te leven. Als er niemand meer dood zou gaan, zou de wereld heel erg overbevolkt worden en zullen er meer ruzies en ellende zijn.
Als vind ik wel dat de uitgevonden medicijnen niet alleen voor rijke mensen moeten zijn, maar ook voor arme mensen....die willen zich neem ik aan ook goed voelen????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen medicijn maar ook allerlei andere middelen en methoden die het leven kunnen veraangenamen en/ofverlengen.
Dat is een markt! Veel geleerden zijn dan ook dagelijks op zoek naar nieuwe praparaten, therapiën etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil zo lang mogelijk leven