wat kan ik doen tegen blaren op m'n hielen.

ik heb om de haverklap blaren op m'n hielen, zelfs bij goed uitgelopen schoenen, heeft iemand een tip

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Het inwrijven van de huid met kamferspiritus maakt de huid steviger en minder kwetsbaar.
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou ze met een hard voorwerp wrijven... Dan krijg je dat de aanmaak van huid gestimuleerd word... En misschien eet je veel suiker, suiker maakt de huid zacht en week... Loop als het even kan met blote voeten en dan ook nog over ruwe oppervlakken... Misschien moet je afvallen... Wisselbaden, koud en heet afwisselen om de doorstroming van bloed te stimuleren... Allemaal tips die je wellicht tot oplossing kunnen brengen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd sporttape op de plekken die bij mij gevoeliger zijn voor blaren. Werkt tot nu toe prima.
(Sporttape is van dat dikke witte pleisterachtige spul, te koop bij drogisterijen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drukblaren worden veroorzaakt door te lange wrijving, misschien moeten je schoenen juist wel strakker zijn zodat je voeten niet steeds in de schoen heen en weer schuiven. Komt de hak bijvoorbeeld los van je zool wanneer je een stap zet, dan betekent dit dat bij iedere stap de binnenkant van je schoen twee keer over je huid wrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkst is dat de schoen goed past. Blaren kunnen op elke plek ontstaan waar schoenen wringen. Let ook op uitsteeksels in de schoen: elke oneffenheid (zoals een naad of een draad) kan een blaar veroorzaken. Of een schoen lang genoeg is, kun je testen door in de schoen te staan en zo ver mogelijk naar voren te schuiven: er moet dan één vinger tussen de hiel en schoen kunnen. In te kleine schoenen ontstaan blaren vaak op de hiel of onder de bal van de voet. Te kleine schoenen geven vooral later op de dag last, omdat voeten in de loop van de dag opzwellen. Te grote schoenen veroorzaken ook blaren. Als de schoen rond de hiel te ruim zit, komt de voet steeds los van de schoen. Dat veroorzaakt vooral blaren op de hiel. Wanneer een schoen in de wreef te breed is, schuift de voet bij elke stap naar voren. Gevolg: je stoot je tenen en denkt dat de schoen juist te klein is. Bij een te brede wreef kan een kleine verhoging onder de hiel helpen, net als het dikker maken van de tong van de schoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet zorgen dat je op je hiel wat eeltvorming krijgt.

Toen mijn zoon steunzolen aangemeten kreeg bij het orthopedisch instituut, gaven ze hiervoor de volgende adviezen: Om de huid steviger te maken moet je de voeten gelegenheid geven om eelt te maken. Niet insmeren met crème tot de huid wat harder is. Telkens als er een rood plekje op de voet ontstaat het plekje deppen met medicinale alcohol (te koop bij drogist of apotheek). Dit droogt de huid uit. Niet doorlopen tot je blaren hebt, maar je voeten de gelegenheid geven om te herstellen. Dus als je voeten een beetje rood worden, kun je het beste van schoenen wisselen of je schoenen (tijdelijk) uittrekken Ook veel op blote voeten lopen, maakt dat de huid van je voeten steviger wordt. Verder voeten droog houden (evt. met talkpoeder) en zorgend dat je sokken draagt die glad om je voeten zitten. Als je last van zweetvoeten hebt, kun je ook beter geen katoenen sokken dragen, want die houden het vocht vast. Klamme voeten maakt de huid zacht en verhoogt de kans op blaren.

Bij mijn zoon (die ook blaargevoelige voeten heeft), werkten deze adviezen prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker in een badje zacht laten worden, en dan doorprikken. dan is de druk er af, daarna een pleister er op. wel hygienisch prikken want anders gaat het ontsteken.