kring in mijn oog wat is dat?

Ik heb dagelijks 2 tot 3 x perdag een vlek in mijn oog en dat is binnen 2 uur een grote kring en bijna weg als ik dat niet heb, heb ik een fel flitsje in mijn ogen.
Mijn huisarts weet weer eens niet wat het is, heeft iemand dit ook en weet u wat het is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vraag een doorverwijzing voor de oogarts. Met ogen moet je voorzichtig zijn. Stel dat er netvlies losraakt of er is iets met je macula. Hoe eerder je erbij bent hoe beter. Huisartsen die iets niet weten, moeten mensen doorsturen als er gegronde klachten zijn. Uit ervaring weet ik dat te laat ingrijpen drastische gevolgen kan hebben. Niet bang zijn, maar beter goed laten nazien bij iemand die het wél hoort te weten op grond van zijn studie. Huisartsen zijn prima voor de huis- tuin- en keukenkwaaltjes, maar verder zijn ze doorgeef-loketten. Dat is ook het vak van huisarts.

Flitsjes in je ogen ziet kan het een teken zijn van netvlies loslating. Ik zou met deze klacht baar de huisarts gaan, hoe eerden hoe beter je geholpen kan worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100