Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

klopt het dat je ogen slechter worden als je bril niet aangepast is aan je "zicht"?

Soms als ik mijn bril vergeten ben, koop ik snel een noodbrilletje in Wibra of zoiets zodat ik die dag tenminste kan werken. Maar nu zei mn collega dat mn ogen hiervan slechter kunnen worden. Klopt dat?

12 jaar geleden
in: Optiek
883
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je + of - hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb al 15 jaar noodbrilletjes en kan er uitstekend mee zien.
Een om te kunnen lezen, of achter de laptop en een om auto te rijden.
Wel moet je een beetje geluk hebben dat je ogen ongeveer de zelfde afwijking hebben, anders heb je aan deze noodbrilletjes niet veel.
Je ogen worden er zeker niet slechter van, zou de bril niet goed zijn voor je ogen, dan kreeg je al snel moeie ogen, of hoofdpijn.
Wel wordt door het ouder worden je ogen heel langzaam slechter, kan je eerst nog prima lezen met + 1, dan is dat jaren later + 2.
Ik heb nu div. brillen binnen in huis leggen, twee in mijn auto en twee in mijn schuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn oogarts vertelde mij van de zomer dat die goedkope leesbrilletjes die tot +3 gaan geen kwaad kunnen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding