Kun je een kleine teen amputeren?

heb echt mega veel pijn door een terugkerende likdoorn, die iedere 2 weken weg gehaald moet worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
12 jaar geleden
oeh dat klinkt heftig.
is er geen tussenweg?
heeft je huisarts je al doorverwezen naar een voetspecialist?
sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jup kijk maar naar de film ''127 hours'', een waargebeurd verhaal alleen is het wel erger dan een kleine teen. hij kan dus wel degelijk geamputeerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helpen andere schoenen niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg elke x ook zo een wondje, met een pleister erop voel je er niks van.

Het beste antwoord

brrrrr alles kan en zoals je het schrijft begrijp ik dat je het (bijna) overweegt.

Zolang je niet overweegt zelf met een keukenmes aan de slag te gaan (aub niet) zou ik toch maar met de dokter overleggen of er geen andere opties zijn, andere schoenen, open schoenen?

Uiteindelijk overleef je het wel zonder die kleine teen maar kies dat aub als allerlaatste redmiddel
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet met een keukenmes aan de slag gegaan, maar weer naar de pedicure.
Ben dit ondertussen wel beu, dus ga binnenkort maar eens bij de huisarts langs.
Oorzaak likdoorn is trouwens wel bekend hoor.

Andere antwoorden (2)

Daar zijn ook minder drastische methodes voor. Herhaaldelijk terugkerende likdoorns op de voet zijn aanleiding om een podotherapeut te bezoeken. De podotherapeut heeft hier vaak passende oplossingen voor: dit kan zijn door een instrumentele behandeling aangevuld met een zooltherapie - bij verkeerde voetstand of looppatroon - of een teenstukje (=orthese) van siliconen - bij verkeerde teenstand.
In zeer zeldzame gevallen kan een operatieve ingreep nodig zijn. Een relatief eenvoudige operatie zal nodig zijn om een misvormde teen recht te zetten, of door uitsteeksels van vergroeide botjes in de teenkootjes te verwijderen, als dit de oorzaak is van het probleem. Soms bieden op maat gemaakt orthopedische schoenen uitkomst.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Podotherapeut ben ik in het verleden geweest, dit was geen succes.
Zooltje had niet het gewenste resultaat, dus ben niet meer terug gegaan (misschien moeten doen?)
Ga veel naar een pedicure, maar raak dat een beetje beu.
In principe lijkt me dat het kan, maar eerst overleggen met de huisarts of iemand die daarin gespecialiseerd is, want een teen amputeren lijkt misschien niet heel groot, maar zonder grote teen moet je bijvoorbeeld opnieuw leren lopen.
De gevolgen van een kleine teen amputeren weet ik niet precies.
Als hij wordt weggehaald, wordt dat dan door een specialist/huisarts gedaan?
Want wanneer de kern is verwijderd komt hij meestal namelijk niet meer terug.
Dus ik zou eerst naar alle andere mogelijkheden kijken overleggen en heel goed nadenken of de pijn (waarschijnlijk wel als je het al overweegt) het waard is om zonder kleine teen verder te gaan.
Succes ermee!