Is deodorant kanker verwekkend?

Toegevoegd na 12 uur:
en sommige deodorant zijn niet kanker verwekkend,het zou gaan om een bepaalde stof,hoe noemt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Kimath
13 jaar geleden
@cassie: dat dacht ik ook gelijk.

Het beste antwoord

Ik durf wel te wedden dat iedereen die deodorant gebruikt doodgaat. Net als iedereen die ademt en iedereen die theedrinkt en die fietst en die tv kijkt en... Want iedereen die leeft gaat dood (tenminste, daar heeft het tot nu toe alle schijn van).

Er is een tijd een onzinverhaal rondgegaan dat je van deodorant borstkanker zou krijgen, klinkklare onzin.
Laat je niet gekmaken.

Toegevoegd na 22 uur:
Naar aanleiding van je aanvulling: eerst ging het verhaal dat de aluminiumverbindingen in de deo's kankerverwekkend zouden zijn. Onderzoek gaf daar geen duidelijkheid over.
Daarna kwam ineens het verhaal dat de parabenen in de deo's kankerverwekkend zouden zijn, vooral bij gebruik van deo's op (pas) geschoren oksels. Ook daar is nog geen duidelijkheid over.
In het stuk over deodorant op Wikipedia staat er ook een stukje over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Deodorant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Als Christen kan ik me tenminste een uitzondering op dat doodgaan voor de geest halen, maar misschien is de verklaring wel dat deodorant in die tijd (zo'n 2000 jaar geleden) ook niet zo gebruikelijk was. Als je het zo gaat bekijken lijkt er wel een oorzakelijk verband te bestaan tussen deodorant en kanker. (Volgens de natte-vingermethode.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik kan me je redenering voorstellen (maar ben zelf niet gelovig dus in mijn ogen gaat het niet op). En ja, zoeken naar verbanden kan soms heel leuk zijn: ik deed gisteren boodschappen en ineens reden de treinen niet meer! De vorige keer dat Utrecht Centraal plat lag had ik óók boodschappen gedaan! Misschien moet ik geen boodschappen meer doen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me duidelijk, ik denk dat je een flinke rekening van de NS tegemoet kunt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh oh...

Andere antwoorden (2)

Vast - gezien de onuitsprekelijke chemicaliën die er in zitten. In elk geval is al aangetoond dat 't de mannelijke vruchtbaarheid ernstig aantast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar gebruiken die mannen die deodorant dan?
Dat zou kunnen; ik zou er niet te veel van drinken.