Wat kan ik het beste doen ? Buurman heeft ongeluk gehad!

Ik hoor net 1 min geleden dat mijn buurman van de trap is gevallen en zijn schouder arm en volgens mij ook zijn been heeft gebroken! Ik ben best wel goed met deze persoon alleen zijn vrouw is een alcoholist + ze heeft kanker! Ik vind haar maar een heel onverzorgt vies mens! stinkt altijd naar alcohol en scheld heel de tijd door! Hoe moet ik hier mee omgaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het beste is, dat je even de hulpdiensten opbelt als zijn vrouw geen stappen onderneemt. Zulke geburen hebben heel veel geluk met zo'n buur als jij!

nodig alleen je gebroken buurman uit, buurvrouwtje kan best thuis blijven.

Persoon absoluut niet verplaatsen,of laten bewegen eventueel been of andere gebroken ledematen ondersteunen met opgerolde deken. En gelijk hulpdiensten waarschuwen Toegevoegd na 8 minuten: Regel 1 in ehbo is je eigen veiligheid. Indien die vrouw echtde boel belemmerd inschatten of je haar staande kan houden. Maar eigen veiligheid voorop

Jaja, het kwartje is gevallen! Zorg dat de buuv mee de ambulance ingaat ter ondersteuning van haar man. Of stel voor dat jullie haar met de auto naar het zkh brengen zodat ze bij haar man is, eventueel met 2 auto's dus die van haar en van jullie zodat ze morgen weer naar huis kan. Succes!

Geef haar een fles met de kurk erin heeft ze even wat te doen.

Het is dus eigelijk een heel triest verhaal en vooral vaan je buurvrouw, mensen hebben over het algemeen snel een oordeel, misschien woon je wel niet voor niets naast deze buren.Volgens mij ben je zelf een heel sociaal mens en zou je dus gewoon eens een bezoekje kunnen gaan brengen en gewoon rustig kunnen zeggen dat je het wel erg vind dat de buurman zo is gevallen en als ze hulp nodig hebben je er voor ze bent. Wat de buurvrouw betreft zij zal ook zeker helemaal niet goed in haar vel zitten, maar als ze voelt dat ze jou kan vertrouwen, zou je misschien kunnen bemiddelen om haar naar de juiste hulp verleners te laten gaan.

Bronnen:
liefs en sterkte van gooferikje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100