Ik heb woensdag een 24 uurs eeg bij sein zwolle, wat kan ik verwachten?

Ik zou eigenlijk volgende maand pas gaan maar werd gebeld dat ik aankomende woensdag terrecht kan. morgen krijg ik pas alle informatie? Heeft iemand ervaring met een 24 uurs eeg? en slaap ik dan op een zaal of heb ik een eigen kamer? Alle info is welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Van de site van het LUMC, maar de procedure is hetzelfde:

"Het 24-uurs EEG

Voor dit onderzoek wordt een aantal elektroden en versterkertjes met vloeibare lijm op uw hoofd geplakt. Deze zijn met snoeren verbonden aan een recorder, die u aan een riem om uw middel kunt dragen. Het aanbrengen duurt ongeveer 1 uur. De snoeren zijn goed onder uw kleren te verbergen.
Wij raden u echter af een jurk of andere kleding uit één stuk te dragen. Een blouse of overhemd is handiger.

De hersenactiviteit wordt tijdens dit onderzoek vastgelegd met een systeem dat maximaal 24 uur kan opnemen. Het kan voorkomen dat een registratie van meer dan één etmaal noodzakelijk is. U moet dan 24 uur na het starten van het onderzoek terug komen om de batterijen en de apparatuur te laten verwisselen. U krijgt van ons een formulier mee dat deel uitmaakt van het onderzoek. Voor een goed resultaat is het noodzakelijk dat u dit formulier nauwkeurig invult of laat invullen en vooral aangeeft op welk tijdstip u op het knopje van de recorder heeft gedrukt om iets bijzonders aan te geven. De recorder beperkt u nauwelijks in uw bewegingsvrijheid. De elektroden en versterkers zijn echter wel duidelijk zichtbaar, en kunnen dus van invloed zijn op uw dagelijkse bezigheden zoals werk of school. Het verwijderen van de elektroden gebeurt met aceton en duurt ongeveer een half uur. Wij raden u aan een goede haarborstel mee te nemen omdat uw haar in de war kan raken tijdens het verwijderen van de elektroden. De apparatuur die u voor dit onderzoek van ons meekrijgt is nogal kostbaar. Wij hopen daarom dat u hiermee voorzichtig zult omgaan.

De onderzoeken worden door de laborant Klinische Neurofysiologie en een neuroloog beoordeeld. Het verslag zal in het algemeen binnen twee weken na het onderzoek naar de aanvragende arts worden gestuurd. Deze zal u vervolgens over de resultaten informeren."
http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/00000000000000#n2

Zaal of een kamer alleen hangt helemaal van de locatie af, dus dat kan ik je niet vertellen - als je al wordt opgenomen gedurende die 24 uur, dat gebeurt niet altijd: het kan zijn dat ze je volplakken en dat je kunt gaan - dus dan kun je in je eigen bed slapen.