ik heb een gekneusde nervus ulnaris ( ben gisteren van de trap gevallen) Hoe lang duurt het totdat het gevoel in je hand terug komt? s

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Toevallig kom ik NET terug van fysio ;) Ook ik heb nu een nervus ulnaris die nu wat "gehavend"is. Herken ook (wisselend en meestal buitenkant had gevoel, en soms alleen nare tintelingen en krachtsverlies. Aanvankelijk meende ik dat dit gedoe kwam via overbelasting, maar was een valpartij van ruim 8 weken vergeten oops! (in mijn geval is hele onderarm en pols aan beide kanten nu ff gehavend) Ter geruststelling kan ik je alleen zeggen: het zal zeker genezen en gevoel komt terug, want zenuwen zelfs die ineens bv gehavend of soms echt flink kapot zijn, herstellen vrijwel altijd en nieuwe zenuwcellen "groeien per maand weer in stukjes aan". ;) Herstel is een kwestie van combinatie van rust-geven , nu niet overbelasten en soms is een brase/spalkje handig , maar zorg ook voor juist doorbloeding en beweging. Hierin kan je fysiotherapeut je zeker goede begeleiding en tips geven zodat deze nervus ulnaris je juiste aandacht en behandeling krijgt. Sterkte ;) oja hier even een url waar er ook iets over in staat: http://www.gezondvgz.nl/%7B8b17ae38-f25e-4c34-b78a-58b92bcc634d%7D

volgens mijn vriend, die medicijnen heeft gestudeerd, valt daar geen zinnig woord over te zeggen. het verschilt van persoon tot persoon, en van situatie tot situatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100