Vinden jongens/mannen het vreemd als je tegen ze zegt dat ze er mooi uitzien?

Ik ken een jongen die er altijd leuk uit ziet en ik wil hem daar mee complimenteren. Bij meisjes kan het gewoon, maar ik vraag me af of het bij jongens raar in de oren klinkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Reken maar dat jongens dat ook leuk vinden om te horen! Ze zijn net zo onzeker of zelfverzekerd als meisjes, dus een compliment is altijd welkom! Het woord "mooi" wordt alleeen niet zo vaak gebruikt voor jongens en mannen. Wat ook kan:
"Wat zie je er goed uit" "Je ziet er weer heel leuk uit vandaag" En dan zijn er nog allemaal nieuwe woorden (cool enzo) waar ik niet zo goed in thuis ben, maar jij vast wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, jongens vinden het ook fijn als er wordt gezegt dat ze mooi zijn of er leuk uitzien. Bij sommige jongens doen netalsof het hun niks schelen kan, maar eigelijk worden ze er juist zelfverzekerder van. Er zijn ook jongens die laten merken dat ze het fijn vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon doen en kijken wat hij zegt. Zo weet je dat ook gelijk voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een leeftijdsgenoot (14-19) (behalve familie) tegen mij zegt dat ik er goed uit zie dan vind ik dat wel raar, omdat jongens van die leeftijd zoiets niet snel zeggen.
Maar volwassenen hoor ik het vaak genoeg zeggen, niet alleen tegen mij tegen andere volwassenen.
Maar als een meisje het zegt vind ik het niet zo raar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als iemand het zegt voel ik me wel goed :)
dan weet je dat je niet voor niets zoveel geld uitgeeft aan kleding schoenen en verzorgingsproducten, je weet dan dat het wel word opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een populaire leuke jongen met -altijd-mooie kleren hoef je niet te complimenteren. Juist lelijke jongens met lelijke kleren,die opeens een leuk iets dragen moet je complimenteren. Juist deze groep heeft die complimenten keihard nodig om meer zelfvertrouwen te krijgen. Het meest domme is dus om een hippe vlotte jongen een compliment te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die "hippe vlotte" jongen kan best heel onzeker zijn en zichzelf helemaal niet hip en vlot vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij op school zijn de hipste en vlotste meestal degene die bang zijn dat anderen hen losers vinden. ik geef liever complimenten aan mensen die zichzelf zijn.