Hoe kom ik van mijn bewindvoerdster af?

Al bijna 5 jaar sta ik onder bewind..inmiddels ben ik meer dan een jaar schuldenvrij en zou graag mijn eigen financieen weer gaan doen.
Maar wat ik ook doe of zeg mijn bewindvoerdster denkt daar heel anders over...op dit moment voelt het alsof ik nooit meer van haar afkom,terwijl dit absoluut niet de afspraak was,als ik schulden vrij zou zijn zou ik de regie weer van haar terug krijgen maar dat is dus niet het geval.
Nou heb ik gehoord dat ik een brief kan schrijven naar het kantongerecht met daarin de mededeling dat ik graag van mijn bewind af wil zodat ik het zelf weer kan overnemen en dat ik dan uitgenodigd zal worden voor een gesprek maar daarbij hoorde ik ook dat mijn bewindvoerdster alsnog een stem daarin heeft...en nu is mijn vraag: klopt dit?
Dat zou namelijk echt van de zotte zijn!
Ik heb namelijk bewindvoering gekregen voor mijn schulden en nu deze afgelost zijn zie ik geen reden meer om nog langer onder bewind te blijven staan.

Is er iemand die dit weet??

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt erg vervelend voor je ik hoop dat je er gauw van af ben sterkte

Antwoorden (3)

kijk aub eens in de volgende link
Je zou inderdaad een brief naar de kantonrechter kunnen schrijven met een verzoek hiertoe.

In de link hieronder staat wel dat de bewindvoerder hierin wordt gehoord, maar dat geeft toch niet, dat hoeft toch niet te betekenen dat het direct wordt afgewezen.

Maar er zijn in ieder geval meer mensen die hiermee zitten
amigo
12 jaar geleden
Kennissen van ons hebben dit ook gehad.Maar die bewindvoerder heeft ze 2 jaar nadat ze schuldenvrij waren bij gestaan om met geld te leren omgaan zodat ze niet weer in de schulden kwamen.
Het is natuurlijk vervelend maar ze bedoelt het goed en je wilt neem ik aan niet weer de afgrond inzakken financieel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een brief naar de kantonrechter is een optie, maar hou er wel rekening mee dat je dan griffierechten moet betalen.
Omdat de bewindvoerster toch een belangrijke stem zal hebben in de uitspraak van de rechter lijkt het me nuttiger toch eerst met haar te praten over haar motieven.
Dat je schuldenvrij bent is natuurlijk erg mooi, maar het komt er wel op aan wie daar het grootste aandeel in heeft gehad.
Zij vindt je kennelijk nog niet rijp voor de verantwoordelijkheid; het is niet het blote feit van schuldenvrij zijn waar het oordeel vanaf hangt maar of uit je gedrag en je wensen blijkt dat je die verantwoordelijkheid ook kan dragen.