Hoe kan het dat ik flauw val bij een röntgenfoto bij de orthodontist?

Ik ben heel mijn leven (17 jaar) nog nooit flauwgevallen, tot ik vorig jaar een röntgenfoto van mijn kaak bij de orthodontist moest maken. Nou had ik die dag toen heel weinig gegeten en zou het volgens de assistente van de orthodontist daaraan hebben gelegen.
Vandaag mocht mn beugel eruit en moesten ze weer een röntgenfoto maken en wéér viel ik flauw.

Zowel de assistentes als ik hebben het nog nooit meegemaakt of ervan gehoord?
Ook heb ik meerderemalen röntgenfotos gehad (longontsteking,gekneusde pols, gebroken pols), dus het is niet zo dat ik er niet tegen kan.

Wie o wie heeft een verklaring of heeft al eens eerder over zoiets gehoord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan zijn dat je een bepaalde spanning opbouwt waar je door flauwvalt.

Wat ZOU kunnen, met de nadruk op zou, want zeker weten vanaf hier kan ik niet: de eerste keer was je misschien toch gespannen èn had te weinig gegeten, misschien een te lage bloeddruk, stond je te snel op....en daardoor viel je flauw. Deze keer: je was zó gespannen vanwege wat de vorige keer is gebeurd, dat het je weer is overkomen. Het zou dus kunnen zijn, dat je dit al invulde voor jezelf: ojeeeeeee, nou gaat het vast weer gebeuren, dus angst, misschien ook samen met hyperventilatie. Angst kan heel veel met je doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100