Wat is mannelijke intuitie

gister zitten we in de tuin te babbellen, en thee/koffie te drinken. ik vertel hem dat ik van hem hou. voor de grap zegt hij weet ik ipv ik ook van jou (om de standaard zin is te onderscheppen)
lachend vroeg ik hem ohja hoe weet je dat.. hij zegt dat is mannelijke intutie. ik moest weer lachen maar hij leek het te menen. dus wat is mannelijke intuitie en kan je daaraan voelen dat iemand van je houd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

In dit specifieke geval lijkt me dat er weinig intuïtie bij zit, want er is al sprake van een relatie tussen jullie. Dan is het leuk om ook eens iets anders te zeggen dan: "Ik ook van jou".
Toch, in dit geval impliceert "Weet ik" zoveel meer.Want het impliceert dat jij in alles laat zien dat je van hem houdt, de dingen die je voor hem doet en wat je tegen hem zegt. Dat wordt gewaardeerd. En dat hij dat ziet, dat is zijn intuïtie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

intuitie is een begrip an sich. zowel mannen als vrouwen beschikken hier natuurlijk over. dit verschilt uiteraard per persoon en wellicht maken vrouwen hier vaker gebruik van dan mannen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannelijke of vrouwelijke intuïtie is er niet, er is intuïtie of niet, maar het is niet mannelijk of vrouwelijk...
Dus nee dat kun je niet aan de mannelijke intuïtie voelen dus, maar wel wellicht aan intuïtie... Maar ik zou hier eerder afgaan op mijn gevoel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken begint de mannelijke intuitie daar waar de vrouwenlogica ophoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou er zoiets bestaan als een apart soort van mannelijke intuïtie. Ik denk het niet.
Elk mens beschikt over deze eigenschap, de een meer of minder. En wellicht gebruiken vrouwen de uitdrukking vaker.
Maar ik denk dat ze er allebei gelijkwaardig over beschikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intuitie wil eigenlijk niks meer of minder zeggen dat je je gevoel volgt.Natuurlijk voel je of iemand van je houdt.Door je blikken die elkaar kruisen,door woord en gebaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
intuïtie is iets intuïtief weten. Iets merken. Achter komen. Een soort voorgevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je je ooit al eens afgevraagd of er waarheid schuilt in het cliché dat vrouwen intuïtief sterker staan dan mannen? De Amerikaanse onderzoekster Judith Hall in ieder geval wel, en zoals het een echte onderzoekster betaamt, besloot ze er meteen een studie over te doen. Ze zocht een groep proefpersonen bij elkaar - de helft mannen, de andere helft vrouwen - en toonde hun een kort filmpje over een man en een vrouw. Achteraf moesten de proefpersonen raden of de twee ook in werkelijkheid een koppel vormden, of dat ze in het filmpje slechts alsof hadden gedaan. De vrouwelijke proefpersonen scoorden beduidend beter in deze test dan de mannelijke. Volgens Judith Hall bewijst dit dat vrouwen inderdaad intuïtiever zijn, omdat ze non-verbale signalen beter kunnen interpreteren dan mannen. Bij testen waarbij non-verbale signalen geen rol spelen, zoals bij een gokspelletje, bleek er geen verschil tussen mannen en vrouwen.
Bron: 'Psychologie Magazine', 04/2003 en 'Psychologie Heute', 03/2003.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk dit soort onderzoeken, maar je weet ook niet of ze onderscheidt maakt in soort mannen.
Je hebt mannen die dicht bij hun gevoel staan en veraf. Hetzelfde natuurlijk voor vrouwen. Ik zou dit onderzoek kunnen accepteren als erbij vermeld staat dat er hiermee rekening is gehouden. Als je naar de buurtkroeg gaat en pak daar alle mannen uit. Tegenover alle vrouwen uit de kookclub. Dat is de uitkomst voorspelbaar. Ik verwacht dat de vrouw wint.
Als je uit diezelfde kroeg ook alle vrouwen ronselt, dan weet ik de uitkomst niet zo snel.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor alle mannen uit de kookclub. Ik denk dat de mannen het dan winnen.
mannelijke intuitie zal wel zelf bedacht zijn haha, meestal geven ze standaard antwoord. en waneer kun je zien of ze dat menen? niet, je moet er dan maar vanuit gaan dat het zo is. als je langer dan 7 jaar samen bent, zal het wel echt zo zijn, anders was hij nu niet bij jou. ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
een goed voorbeeld van mannelijke intuitie is wel, dat waneer de auto nieuwe olie nodig heeft hun dat meestal op tijd zien. en wij vrouwen niet. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw voorbeeld bedoeld hij het sarcastisch. De vrouw zegt ook vaak uit de hoogte "dat is vrouwelijke intuitie". Bedoelend naar iets wat typisch en alleen op de vrouw slaat (zwangere gevoeligheid, baby's, kinderen, over andere vrouwen).
Hij wil misschien terug doen wat jij wel eens tegen hem doet.

Het is in je voorbeeld zijn intuitie. Als hij meer mans was zou hij zeggen dat het zijn vrouwelijke intuitie is.

Wat is mannelijke intuitie, waar je als man meer verstand van hebt. In jouw voorbeeld zou de vrouw graag willen HOREN dat er van hun gehouden wordt, ondanks dat ze hun intuitie hier voor kunnen inzetten. Voor de man is dit kennelijk minder van belang en gebruiken ze die intuitie.