Ik ben bang voor clowns hoe kan ik daarvan afkomen ?

Ik ben sinds een jaar heel erg bang voor clowns ! en dat komt waarschijnlijk door kamp want daar hadden ze spookavond en het thema was horror clowns, en een oude vriendin heeft ooit de trailer van de film IT laten zien en voor die clown ben ik super bang !!!!

maar ik wil van die angst afkomen... maar ik weet niet hoe !!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk gewoon rationeel na..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval niet door IT helemaal te gaan kijken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik - behalve wellicht Bassie - clowns in de regel ook geen prettig verschijnsel vindt, hoor, Je ziet te weinig van de mens achter de clown......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een boerka jaagt jou ook angst aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon zoiezo mijn profielfoto veranderen dan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Bliets, was het maar zo simpel om rationeel na te denken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Bliets ; angst is een groot woord. Maar inderdaad, dat vind ik ook niet prettig.

Antwoorden (3)

Angsten moet je overwinnen. Dus ik zou zelf eens een keer een clownspak aantrekken. En/of met een stel vertrouwde mensen langs een clown gaan/circus/kinderfeestje. Ik ben zelf erg bang voor spinnen, ook al doen/kunnen ze niets. Het is ook meestal een knop die je om moet zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een standaard kortdurende fobie behandeling, die je bewust maakt van je psychisce en fysieke reacties op een situatie. Want je hebt geen last van de clown, maar van je eigen reactie daarop.
Als alternatief zou je een workshop Clownerie kunnen doen, maar bij je jezelf als clown moet schminken, uitdossen en de clown uithangen. Dan ervaar je ook wat er achter die vermomming zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wordt ook wel Coulrofobie genoemd, onderstaande heb ik op internet gevonden:

Coulrofobie of clownfobie is een irreele of overdreven angst voor clowns.

Dit fenomeen komt vrij veel voor bij kinderen maar zelfs tieners en volwassenen kunnen er last van blijven houden. Johnny Depp bijvoorbeeld heeft een clownfobie.

Coulrofobie komt vrij veel voor en komt op verschillende manieren tot uiting. De symptomen zijn verschillend van paniek aanvallen tot een hevige angst voor personen die verkleed zijn in een clown kostuum of andere in het oog springende kostuums.

De meest gebruikelijke verklaring voor coulrofobie is een omstandigheid als kind geweest waar je op de een of andere manier heel veel negatieve angstige gevoelens en emoties aan hebt vastgeplakt.

Vaak is de gebeurtenis die het veroorzaakt heeft in het onbewuste opgeslagen waardoor het gevoel van die ene keer telkens naar boven komt bij het zien van iemand verkleed als clown.

Coulrofie is een enkelvoudige fobie en kan makkelijk behandelt worden door enkele eenvoudige oefeningen waardoor de emoties en gevoelens die je verankerd hebt aan het beeld van een clown worden losgekoppeld. Hierdoor heeft de clown geen enkele betekenis meer voor je en ben je vrij.