Kun je haargroei beinvloeden door de voeding die je eet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is een goeie vraag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haargroei kan je niet beinvloeden door eten,wel kan je Vitamine b slikken want daar Word je haar sterk en gezond van.

Antwoorden (5)

Nee.

En sorry, langer is het niet, maar een antwoord van drie letters mag ik niet geven blijkbaar.

Voeding kan wel invloed hebben op de CONDITIE van je haar, en bij zeer, zeer ernstige ondervoeding kan de haargroei verstoord raken, maar er is niets dat je kunt eten om je haar (sneller) te laten groeien bij een gezond lichaam in goede conditie. Ook het van buitenaf smeren / inbrengen van voedingsstoffen heeft geen invloed, vooral niet op kaalheid. (Tenzij, wederom, om die te bevorderen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine b zorgt voor mooi haar en sterke nagels. Voedsel met vitamine b zouden dit dus moeten bevorderen. Wanneer je een potje vit b complex koopt bij de drogist zou je dit ook als aanvulling kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker.

Goede voeding heeft invloed op een gezonde haargroei.

http://www.leefgelukkig.be/ouders-h/

Toegevoegd na 4 minuten:
Gezond haar heeft veel proteïnen, vitaminen en mineralen nodig. Gebrek aan proteïnen is vaak de oorzaak van haarverlies. Omdat haar gezien wordt als niet-noodzakelijk door het lichaam, heeft slechte voeding vaak als eerste zichtbaar negatief effect op het
haar.

Slecht eten beïnvloedt de nieuwe haargroei die traag kan
worden of zelfs stopt, wat haaruitval of breekbaar en broos haar bij de haarwortel tot gevolg heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haargroei kan je niet beinvloeden door eten,wel kan je Vitamine b slikken want daar Word je haar sterk en gezond van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o.a.gierst heermoes en brandnetel bevatten veel kiezelzuur dat bevorderd je haargroei en houdt ze in goede conditie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Houdt tevens je huid en nagels in conditie.