Uiteindelijk kun je het niet meer ophouden en dan loopt je blaas vanzelf leeg, hoe hard je ook knijpt om het tegen te houden.
amigo
12 jaar geleden
dan kun je last krijgen van je blaas en buikpijn krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
uiteindelijk kan het zo zijn dat het sluitklepje van je blaas kan door slaan en dat heeft als gevolg dat je je blaas zelfs niet meer kan legen. Je kan dan zelf de blaassluiting niet meer ontspannen, met als gevolg dat je naar een arts moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan loop je grote kans om een z.g. 'wildplasser' te worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als te lang je plas op houd plas je van zelf in broek want het moet er gewoon uit .plus de krampen die daar bij zal krijgen loop ook de risico om blaasontsteking op telopen .
en als men dit e vaak zou als gewoonte kan me flink schade oplopen aan de nieren .
Dus raadsaam is ga altijd gelijk naar de wc !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je plas te lang ophouden kan leiden tot urineweginfecties. Als je heel vaak je plas te lang ophoudt kunnen er nog andere problemen ontstaan. Je kan bijvoorbeeld oververloop-incontinentie krijgen.

Dit is een combinatie van een blaasprobleem met een probleem van het afsluitmechanisme. Bij sommige mensen loopt de blaas dan letterlijk over. De oorzaak is een overvolle blaas, als gevolg van bijvoorbeeld het te lang de plas ophouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je plas kan ook terug lopen naar je nieren en dan krijg je daar ontstekingen