Komt het door de puberteit dat ik klunzig word?

Ik weet niet, maar de laatste tijd doe ik gewoon heel erg klunzig.
- Mijn middelvingerbot ging naar achter toen ik iemand wilde steken, toen wij aan het stoeien waren... ;\
- Dezelfde middelvinger had ik perongeluk verbrand toen ik aan het koken was
- Tijdens het koken liet ik veel eten op grond vallen. XD
- En ik heb al mijn Apps perongeluk verwijderd op mijn Iphone.. o.o

En ik ben echt bijna nooit klunzig, althans niet zo veel in een week!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat kan.
Tijdens de puberteit groeit en verandert je lichaam, je wordt wat langer, de verhoudingen kunnen wat verschillen, en ja, met dat nieuwe slungelige lijf moet je een beetje leren omgaan. Vooral als je motoriek al niet je beste punt is, kan dat best even vervelend zijn.
Bekers omstoten, tegen tafeltjes aanlopen, net iets te ver over dingen heen rijken, dingen niet goed vastpakken....het hoort er , helaas, gewoon een beetje bij. Maar het gaat wel over, hoor. Voor je het weet ben je aan je nieuwe lijf gewend.

Wat soms ook meespeelt is at niet alles even snel groeit, en bijvoorbeeld je spieren harder groeien dan je botten (vooral in je benen) wat tijdelijk in zere knieën of groeipijn kan resulteren, maar ook in struikelpartijen of misstappen. Maar ook dat gaat allemaal over.

Die apps verwijderen.....ja , dat is gewoon een kwestie van je aandacht niet echt hebben bij wat je doet. Niet te veel hooi op je vork nemen en genoeg slaap zien te krijgen kan helpen, maar ach, dat soort domme dingen overkomt ons eigenlijk allemaal wel eens, en helaas, dat duurt je hele leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet nog uit mijn eigen puberteit hoe klunzig ik was. Echt bij het onhandige af inclusief soms het tegen willekeurige objecten aanlopen. Nu vermaak ik mij soms met het kijken naar een puber wiens lichaam wel gegroeid is, maar die er zelf nog niet ingegroeid is. Het is even wennen als alles verandert, het loopt niet allemaal in de pas met elkaar en ook in de bovenkamer moeten er enkele bewegingsprogrammaatjes aangepast worden. Maar geloof mij, dat komt allemaal goed. Behalve die paar dagen in de maand dan dat de rode vlaag uit moet (maar dat geldt niet voor iedereen).