Mag je ijs doen op een gebroken arm om de pijn te verlichten?

Ik heb mijn arm sinds gister gebroken en heb veel pijn maar pijnstillers helpen niet. Ik smak er naar om iets kouds op te doen maar ik weet niet of dat wel goed is. Weet iemand of het mag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Utrecht
11 jaar geleden
Heb je geen gips dan? Zou zou de pijn al zo goed als weg moeten zijn door het immobiliseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee heb geen gips het is mijn net onder mijn schouder. Ik word geopereerd ze gaan mijn botten dan recht zetten als ze niet blijven Zitten dan krijg ik een pin in mijn arm maar dat is pas over een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IJs heeft geen zin, de breuk zit te diep. Vraag om sterkere pijnstillers of een hogere dosis bij de huisarts morgenochtend.

Antwoorden (4)

Heb je geen gips gekregen voor je arm? In principe mag je wel ijs op gebroken delen doen om de zwelling te verminderen, maar ik denk niet dat dat veel gaat veranderen als hij al dik is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koelen met ijs mag wel maar zal niet veel helpen. De breuk zit te diep van de huid af. En als je met ijs koelt, NOOIT zo het ijs er op leggen. Altijd in een zakje en een (thee)doek of dergelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om de zwelling te verminderen kan je er ijs op doen ( zorg dat je het altijd in een washandje of een theedoek doet!! )

Gewoon 6x per dag 10 min. koelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paar keer per dag laten koelen 15 min ong