is een bloeduitstorting in beide ogen normaal?

ik kwam er net achter dat ik in mijn beide ogen een bloeduitstorting heb. nu heb ik even op internet gezocht naar de oorzaak want ik vind het vaak fijn om de oorzaak van mijn klachten te weten maar daar lees ik dat als je in beide ogen een bloeduitstorting hebt dat je een afspraak moet maken bij de huisarts.
ik heb ook last van een hoge bloeddruk en ik heb op dezelfde site gelezen dat je dan met speld naar een huisarts moet maar ik dacht ik vraag het hier eerst even voordat ik allemaal dingen doe die niet nodig zijn.
dus mijn vraag wat moet ik doen afwachten of toch maar even zo snel mogelijk een afspraak maken bij de huisarts?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
5 jaar geleden
Bel de huisarts, die kan je vertellen of het spoed is.

Antwoorden (1)

Nee normaal is dat niet.
Maak een afspraak bij de huisarts en vertel alle problemen die je ondervindt. Zij kunnen beoordelen met hoeveel spoed er door de huisarts naar gekeken moet worden.

Een hoge bloeddruk op zich is niet goed, gecombineerd met de bloeduitstortingen in beide ogen kan het iets heel anders betekenen.

Over het algemeen is het beter om naar de huisarts te gaan of ten minste de praktijk te bellen, dan aan onbekenden te vragen of het wel of niet zinvol is.