Hoeveel slaap heb ik nodig

Ben een jongen van 13 jaar sport 6 keer per week en zit vaak op de pc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezien jou jonge leeftijd zou zeggen zeker nog 8 a 9 maar aangezien nu zo rond puberteit begint moet wel in gaten houden Vanaf 12 jaar
Volgens welk ritme uw tiener slaapt hangt van een aantal factoren af. In de puberteit slaapt men vaak moeilijker in en kampen tieners dikwijls met een chronisch slaaptekort. Om dat in het halen, blijft men vaak lang in bed liggen tijdens vakanties of de weekends.

Dus houd goed in de gaten en te veel achter een pc zitten op jonge leeftijd is nooit gezond en je heb echt je rust nodig zodat goed kan conceteren op school.
En let vooral goed op dat niet vlak voor je wild slapen nog achter de pc zit want dan zijn hersen nog teveel actieve en zal moeilijker in slaap komen.
minmaal haal 30 voor slapen gaan rust nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we beste megavoetbal beginnen met het ontkrachten van de mythe dat iedereen 8 uren slaap nodig heeft om te kunnen spreken van een goede nachtrust. Niets is minder waar. Slaaponderzoek heeft uitgewezen dat de slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon en verandert tijdens de leeftijd. Ook het type bed en de slaapomgeving hebben een grote invloed op de slaapduur. De tijd dat men slaapt schommelt tussen vier en elf uren per nacht. Ongeveer 10% van de bevolking heeft genoeg aan een gemiddelde van 6,5 uur per nacht en zowat 15% heeft meer dan 9 uren nodig. Kinderen hebben meestal iets meer slaap nodig, terwijl bejaarden het doorgaans met iets minder kunnen stellen. Ook geografische factoren kunnen een rol spelen. Zo slaapt men normaal iets langer in de bergen en minder lang aan zee.

.