Raak je in een dip als je te veel achter de computer zit?

Ik voel me elke dag alsof ik niks zelf mee maak, en zit uren achter de pc dus vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
wat doe je verder op een dag? zit je achter de pc van wakker worden tot naar bed gaan? heb je nog andere hobby's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit ook vaak achter de pc, maar dan gewoon op skype met vrienden League of Legens spelen. Altijd gezellig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang stilzitten en naar een beeldscherm staren, werkt inderdaad niet erg opwekkend. Als ik zoiets zelf lang heb gedaan, heb ik vaak ook een moe hoofd.
Als ik daarna iets fysieks ga doen (huishoudelijk klusje, stukje wandelen o.i.d) gaat dat wel weer over.

Antwoorden (5)

Alleen maar computeren is geen goede zaak want zit daar maar op je eentje bezig,weg van alle contact met je medemensen en dat geeft vereenzaming,gevolg dipjes en eventueel depressieve gevoelens.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet perse geen contact met medemensen te hebben, je kan altijd nog gaan chatten of mailen.
fremar
12 jaar geleden
Maar dit is nog altijd geen "echt" contact .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een webcam wordt 't al een stuk beter lijkt mij.
De PC zelf is daar niet verantwoordelijk voor. Maar als je verder geen mensen ziet, geen hobby's hebt, geen structurele dingen doet waar je bevrediging uithaalt maar je tijd zit te verdoen met spelletjes of andere sites die niets toevoegen, kun je inderdaad flink in een dip raken. Net als wanneer je alleen maar teevee zit te kijken zonder dat er echt iets op is, of alleen maar aan het poetsen bent zonder dat het ooit afkomt, of alleen maar aan het werk bent.

Als je uren achter de pc zit, KUN je ook niks meemaken. Krijg je je dagen niet vol, dan wordt het duidelijk tijd om op zoek te gaan naar een baantje, of, leuker, vrijwilligerswerk. Of je kunt lid worden van een vereniging. Iets om onder de mensen te komen of in elk geval iets om handen te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja. ik zou dan af en toe even een rondje gaan lopen buiten of even boodscahppen doen daar word je minder duf en moe van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt niks anders doet dan op de computer dan kan je inderdaad een dip krijgen en eenzaam gaan voelen.

Dus het is beter om effe lekker te sporten. En mischien heb je er geen zin in maar als je het uiteindelijk effe doet dan ga je je goed voelen. En dit komt door de melatonine die een soort boodschap geeft dat je lekker zit in je vel.

En ik raad je af voor tijdelijk om geen koffie of enegerydrank te drinken. Want daar wordt je juisT meer gestimuleerd van.

En probeer comedy films te kijken want horror films wordt je juist meer depressiever en banger van.

En ik raad je aan om naar dit site te gaan als het echt te erg wordt!!

Want voor je het weet is het al te laat!

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik zeg dit allemaal tegen jouw zodat je niet in een depressieve mens verandert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad in een dip komen als je de hele dag achter de computer zit helaas doet de computer het zelf niet, als je voor de rest niks anders doet dan alleen achter de computer zitten dan merkt je lichaam het vanzelf. Heb helaas ook in die situatie gezeten! en weet hoe het is, als ik jou was zou ik b.v een ommetje maken buiten of zoek een leuke hobby en ga eens met je vrienden uit, zodat je je fitter gaat voelen zo raak je ook minder snel in een dip.