Wat kan een oorzaak zijn van bloed in de urine? (en daarbij het trillen van armen/benen)

Ik heb nou al een paar weken elke ochtend bloed in mijn urine. Elke dag is het aan het eind van de middag weer 'normaal'.. Daarnaast heb ik de laatste weken ook last van trillen/beven. Vooral mijn handen en linkerbeen. Maar ook mijn armen, rechterbeen, voeten, etc beven mee. Ik ben erg benieuwd wat dit kan zijn.. Vind het zo raar dat er steeds alleen in de ochtend bloed in mijn urine zit.. Ik eet overigens nooit bietjes (daarvan kan je urine ook rood-achtig worden), drink genoeg, eet genoeg.. Oh en ik kan ook niet zwanger zijn (daar heb je dat soms ook wel eens bij, maar dat is het dus ook niet)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
anneliez
10 jaar geleden
Naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom loop je daar een paar weken mee door, zonder naar je huisarts te gaan? Maak morgen direct een afspraak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, omdat ik eigenlijk elke dag de hele dag weg ben haha en ik ben zo iemand die zegt "ach doe ik morgen wel" en het steeds vergeet te doen.. dus ik dacht misschien weet iemand hier er wat van.. Naar de huisarts ga ik sowieso, maarja dat kan bij mij nog wel even duren..
Ritsuka
10 jaar geleden
Hallo, ga eens naar de huisarts toe..
Ritsuka
10 jaar geleden
Weet je zeker dat je genoeg eet? Gezien je eerdere vragen over dieten, en dat je nu last hebt van trillen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik eet meer dan genoeg haha. ik hou dieten steeds maar niet vol..
Ritsuka
10 jaar geleden
Als jij een dieet niet vol houd, dan is het een slecht dieet.
Veel van die dingen, vooral met shakes en repen enzo, zijn er juist op gebouwd dat je uiteindelijk faalt.
Je denkt dat het aan jezelf ligt, maar het is gewoon een hongerdieet.
Ga gewoon normaal eten, gezonde porties etc.
Kijk wat je nodig hebt aan energie hier: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik probeer ook vaak gewoon normaal te eten.. Maar ik kan al die snacks en fastfood maar niet laten staan :( en die energiebehoefte meter geeft vaak aan dat.ik 1800 kcal nodig heb en 2200 verbrand.. Maar ik weet echt niet hoe je aan 1800 kcal kan komen met gezond eten.. Maarja moet maar is langs een dietiste gaan..
Ritsuka
10 jaar geleden
Is 1800 het bovenste getal? Dat is wat je vebruikt als je niks doet, nooit daaronder gaan eten dus.
Die 2200 is indrdaad wat je verbruikt met activiteiten. Voor gezond afvallen kun je dan het beste rond de 2000 gaan zitten, iets onder wat je verbrand.
Voor te kijken hoe je aan die kcal kan komen kun je inderdaad naar een dietist gaan, maar je kunt ook kijken op de app of site van een calorieteller als deze: http://www.fatsecret.nl/
Zit een grote database in van allerlei producten, met winkel en merk erbij, voor makkelijk in vullen.
Enige wat je dan even moet doen is een paar dagen alles wegen en bijhouden, om te kijken waar je staat met kcal, vitamines etc.
En dan kun je aanpassingen gaan maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oke, ja ik vind het namelijk best veel 1800 kcal.. en een groot ontbijt lukt me sowieso niet, dan ben ik de hele dag misselijk.. dus als ik als ontbijt iets kleins eet heb ik nog zo'n 1600 kcal voor alleen lunch en avondeten.. dan ga ik toch al gauw weer denken, oh portie patat kan dus best.. of een hamburger of iets.. maar dat kan natuurlijk niet haha..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt de afwas een dagje laten staan, dat heeft als gevolg dat je de vaat moeilijker schoon krijgt, de voedselresten plakken aan de borden en pannen, maar even wat harder boenen en dan lukt dat wel, of je koopt een nieuw servies, dan is het probleem ook opgelost. Verzin geen smoesjes waarom je niet snel naar een arts zou kunnen gaan, want dat is het probleem volgens mij, het is niet niet kunnen, het is niet durven. Verwaarlozing van je lichaam kan ernstige gevolgen hebben, die niet schoon te boenen zijn, of te vervangen. Zorg dat je goed voor je lijf zorgt, zodat je problemen voor bent, of op tijd laat behandelen. Je ziet in de antwoorden dat er veel oorzaken kunnen zijn, luister ernaar en neem deze waarschuwingen serieus. Niet voor ons, maar voor jezelf. In de meeste gevallen valt de uitslag van onderzoeken mee, dan ben je gerust gesteld, terwijl je nu, veronderstel ik door het stellen van de vraag, onnodig ongerust bent.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik eet zelf gemiddeld 2300 kcal op een dag, en dat is: muesli met yoghurt, 5 boterhammen met pindakaas, 2 stuks fruit, voor de lunch iets wat over is van avondeten dag ervoor, avondeten en in de avond nog een bakje kwark.
dus dat wil prima met normaal eten hoor. Maar ga nu eerst eens naar de huisarts toe, bloed in urine is NIET normaal en niet gezond.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik weet dat niet alles terug te voeren is op voeding, maar in de tussentijd had vraagsteller ook andere vragen gesteld, over dat ze wel dieten volgde, maar dat die mislukten etc. Daar ging ik uiteindelijk op in, maar ik ben het eens dat je eerst naar de huisarts moet voor het grootste probleem op dit moment

Antwoorden (2)

Oorzaken:
Er zijn veel aandoeningen waarbij bloed in de urine kan optreden. De meest voorkomende oorzaken zijn:
•blaasontsteking;
•nierbekkenontsteking;
•goedaardige vergroting van de prostaat;
•nier- urineleider- of blaasstenen;
•kwaadaardige afwijkingen: blaaskanker, nierkanker, prostaatkanker;
•gevolgen van een ongeval;
•nierziekten.

.............dus ALLEZ, naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb welleens een blaasontsteking gehad, en daarbij zat inderdaad ook bloed in de urine. Alleen dan wel de hele dag. Ik vind het nu zo raar dat er alleen bloed bij zit in het begin van de dag en aan het eind van de middag en 's avonds alles normaal is.. Daarnaast heb ik ook geen buikpijn of pijn bij het plassen of iets. Naar de dokter ga ik sowieso, maar ik ben zo iemand die het steeds voor zich uitschuift, dus ik dacht laat ik even kijken of ik hier alvast een antwoord op mijn vraag kan krijgen haha.
Bloed in de urine kan wijzen op een blaasontsteking of erger nog, nierbekkenontsteking of een vorm van kanker. Ook nier- of blaasstenen zijn mogelijk. Waarom daar ook trillingen bij optreden is niet duidelijk, maar het komt bij blaasontstekingen zeker voor. Bij bloed inde urine is het zeker aan te raden snel naar de huisarts te gaan. Er is iets mis en je moet dat zeker niet verwaarlozen.