Wat is een ernstige lichamelijke ziekte die je niet aan iemand kunt zien/horen?

Mede namens mijn buurtkinderen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Verschillende vormen van kanker.
Ligt er ook aan wat de reden is van deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikerziekte. (diabetes) Mensen onderschatten het, maar het is een gevaarlijke ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel soorten tumoren worden bij toeval ontdekt.
aneurysma's kunnen hersenbloedingen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aneurysma, is een verdikking van de aorta. Als deze springt, ik de kans groot dat je overleidt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een aneurysma kan in ieder bloedvat voorkomen, het is een uitstulping van het bloedvat en dat kan knappen, zoals bij een binnenband van een fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen slagaders.
Dat zijn er legio.
Ten eerste natuurlijk alle vormen van kanker, maar ook veel auto-immuunziektes zoals MS, diabetes, coeliakie, Graves (tenzij je heel goed kijkt) , sarcoidose en dergelijke.
Ook alle (andere) progressieve ziekten die in eerste instantie nog geen lichamelijk beeld geven vallen nu eenmaal niet op. Sterker nog, vermoedelijk is het aantal ziektes waarvan je WEL aan de buitenkant ziet wat er mis is kleiner dan het aantal dat zich NIET (direct) aan de buitenkant toont.
Met alle nadelen van dien, want voor een ' onzichtbare' ziekte is vaak maar weinig begrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ernstige burn-out.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat een lichamelijke ziekte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hajete, daar zou je een vraag over kunnen stellen.
Een burn-out is een geweldig tekort van energie in je lichaam.
Het is zeker geen ziekte in het hoofd.
Dus ja, je lichaam is ziek.
Maar ik begrijp best wel je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling: Jazeker. Het is nog niet zo heel lang geleden erkent als een lichamelijke ziekte.
Het begint natuurlijk met gedachtes, maar die hebben invloed op jouw lichaam. De krant optillen 's morgens lukt soms amper. En dat is niet overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Ziekte van Crohn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar, niets van te zien, maar wel rampzalig.
+
Hiv. Als iemand gewoon medicatie inneemt zie/hoor je daar ook niks van