Ik heb een ) uren contract, en krijg door betaald in mijn vakantie en als ik ziek ben. Nu wil ik de ziektewet in. Kan dat? en zo ja, hoe doe ik dat?

Wegens omstandigheden op het werk, denk hierbij aan een baas die wel erg laat blijken dat hij me 'leuk' vind, hij smste me, plaatste opmerkingen als sexy women onder mijn facebook foto's en laat blijken dat ik zijn type ben, het is heel ongemakkelijk, ik voel me niet veilig en zeer naar als ik naar het werk ga. Ook zijn er roddels ontstaan ben ik eigenlijk een stressbom en labiel en vooral erg snel geirriteerd en niet meer in staat om te werken ( zat sowieso voor dat ik ging werken niet lekker in me vel) dus 1+1=2. Loop ook bij psygoloog. Nu wil me dus voorgoed ziekmelden en in de tussen tijd iets anders zoeken. kan dit en zo ja hoe?

Toegevoegd na 59 seconden:
ik heb dus een 0 uren contract en heb er gewerkt sinds december 2010

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan je ziek melden maar omdat je een nul uren contract hebt gaat dat volgens mij via het uwv. en je ziektewet uitkering wordt dan bepaald aan de hand van je gewerkte uren ed echt vet pot zal dat in jouw geval denk ik...niet zijn. maar dit zijn geen fijne werkomstandigheden vooral als je al wat problemen hebt. succes

Ga Gewoon een andere baan zoeken. Je zit niet lekker in je vel ,loopt nog met oude bagage te zeulen .als het alleen maar is wat je schrijft dan vind ik ziek melden op deze gronden niet zo gepast,werk je constant met die persoon ?is hij jou direct leiding gevende ? Heb jij ook met hem geflirt ? Over al waar mannen en (mensen)vrouwen werken zijn er soms wat spanningen :) ja dat kan van 2 kanten komen ,zo niet dien je toch met respect met elkaar om te gaan . op de gronden die je aangeeft om je ziek te melden maak je het heel heftig . Voor hem ,maar ook vj zelf dat wordt een strijd met alleen verliezers .Maak het niet groter dan het is ,zoek geen stok om de hond te slaan .ga gewoon een andere job zoeken ,meer bazen dan kerken .succes

Beste Gast74689, Het is voor mij lastig te beoordelen of je ziek bent of dat er sprake is van een arbeidsconflict. Ben je ziek en kun je niet werken ? Meld je dan ziek bij je werkgever. Voor oproepkrachten (nuluren-contract) geldt het volgende: Ben/word je ziek TIJDENS de oproepperiode? Je werkgever moet je loon doorbetalen tot het einde van de oproepperiode. Ben je dan nog steeds ziek? Dan kun je soms een Ziektewetuitkering van UWV krijgen. Ben/word je BUITEN de oproepperiode ziek dan kan het goed zijn dat je werkgever je moet doorbetalen. Neem contact op met je werkgever met het verzoek je door te betalen. Als je werkgever niet verplicht is je door te betalen tijdens ziekte dan komt je mogelijk in aanmerking voor een Ziektewetuitkering van UWV. Deze Ziektewet-uitkering kun je schriftelijk bij UWV aanvragen. Je kunt dit doen door een brief te sturen naar ons centrale postbusnummer waarin je aangeeft: - de reden waarom je je zelf ziek meldt en je werkgever je niet betaalt - de eerste ziektedag - indien van toepassing ook de datum van herstel - het rekeningnummer waarop je uitkering gestort moet worden Daarnaast moet je de volgende bijlagen meesturen met je aanvraag: - kopie arbeidsovereenkomst - kopie ontslagbrief (indien van toepassing) - kopie legitimatie (ID / paspoort) - alle overige zaken die met de ziekmelding samenhangen Vergeet niet je adres, telefoonnummer en BSN in de brief (en op iedere bijlage) te vermelden. Het postadres van Ziektewet UWV is: UWV, Uitvoering ZW Postbus 57015 1040 CT Amsterdam Vind UWV dat je ziek bent en ga je een Ziektewet-uitkering van UWV ontvangen ? Vandaar uit kun je dan op zoek naar een andere baan. Actuele informatie over de Ziektewet-uitkering vind je hier: http://bit.ly/dY9Sir Daarnaast zou je kunnen overwegen om ivm met je omstandigheden op het werk je (juridisch) te laten adviseren. Dit kan bij een rechtsbijstandverzekering, vakbond of het juridisch loket (0900-8020) Sterkte met je gezondheid en situatie toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100