Is vreemdgaan gezond?

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je stiekum een relatie hebt met een ander, of dat een positief effect kan hebben op je huidige relatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag..maar wat bedoel je precies met de term gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat bedoel je precies met 'vreemdgaan'?
Zoenen? Vrijen en knuffelen? Sex buiten je relatie? een langdurige relatie hebben met een ander?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit het boek gelezen
monogahttp://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/monogamie-voor-beginners/1001004005492131/index.html?Referrer=ADVNLGOT0020081001004005492131mie voor beginners. Heel interesant en een antwoord op je vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/monogamie-voor-beginners/1001004005492131/index.html?Referrer=ADVNLGOT0020081001004005492131 Nou die eerste reactie ging niet helemaal lekker....Maar ik heb dus het boek gelezen: Monogamie voor beginners. Krijg je antwoord op je vraag...

Het beste antwoord

Het kan zijn, dat je daardoor in je vaste relatie met je (huwelijks)partner gelukkiger bent, en bij die partner blijft, terwijl je er misschien anders een einde aan zou maken.

Het is mogelijk, dat het sexuele aspect volledig weg gaat vallen in een relatie : je bent alleen nog maar 'ouders', die heel liefdevol met elkaar en met de kinderen omgaat, leuke dingen doet, en vakanties plant en dagjes uit, maar in bed als broer en zus naast elkaar schuift.
Dat er geen greintje 'wildheid' of spanning of speelsheid of stoutheid meer is tussen de partners.

Vaak is er dan ook geen behoefte of wordt er geen noodzaak gezien een sex-therapie te gaan volgen, of het laatste beetje spontaniteit wordt er dan uitgehaald...

Als één van beiden daaronder héél erg lijdt, en tederheid en heerlijke sex kan vinden bij iemand, die donders goed weet, dat het daarbij zal blijven, en die ook geen dubbele agenda heeft met trucjes om zo iemand voor zichzelf te willen 'hebben' , kan het zijn, dat dit nét hetgene is, dat de partners bij elkaar houdt.
En hopelijk, als de kinderen wat ouder zijn, en minder aandacht nodig hebben, ontwaakt de sex-interesse in elkaar weer.

En dan lijkt het me dus geen slechte zaak!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat is de fout van veel vrouwen. Als een vrouw nooit meer seks wil, moet ze wel de consequenties overzien. Een relatie zonder seks gaat fout na een aantal maanden.
En het kan ook andersom zijn trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, Mwah, het zijn niet alleen de vrouwen die geen seks willen.....het kan ook zijn dat de man de interesse verliest omdat de vrouw een andere rol krijgt in de relatie, moeder ipv echtgenote. Bovendien is het zwaar als je na je moederschap en huisvrouw ook nog een baan hebt....kan geestelijk heel vermoeiend zijn hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik vind je antwoord erg goed. De omstandigheden (waar 2 mensen zichzelf ingebracht hebben) zijn bepalend. De mensen zelf uiteraard ook. Gecompliceerd allemaal.

Andere antwoorden (13)

Lijkt mij niet, je kwetst er de ander mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je het niet verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog erger.
Ik vind het totaal niet gezond. Je bent niet eerlijk en trouw tegen over je partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sex is gezond, maar de spanning die het oplevert niet, de vraag is wat zwaarder weegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet. Vooral als je getrouwd bent en/of kinderen hebt. Ik rookte vroeger stiekem, voor mij heel normaal, maar toch had ik altijd een angstig gevoel. Daarbij denk ik dat je in je achterhoofd toch met het feit bezig bent dat je iemands leven kapot maakt als hij/zij er achter komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de eerlijk- en openheid lijkt me het erg duidelijk, dat is niet gezond voor de relatie.

Maar het schijnt dat als een man of een vrouw vreemd gaat, dat dit de relatie ten goede kan komen. Bv bij een man die een ontevreden sexleven heeft, dit buiten de deur bevredigd, dat dit hoe krom het ook klinkt, positief kan werken op zijn houding richting zijn partner nadat hij sex met een ander heeft gehad.
Daar ligt ook de bron van swingers en partnerruil. Dat is dan wel met instemming van elkaar, maar komt op hetzelfde neer. Dus tja, het kan gezond zijn en kàn een positief effect hebben op je huidige relatie. Maarja, voor hoe lang?

Ik heb er even geen bron van, maar zoiets stond een keer in de Quest.

Maar goed, ik snap niet hoe je het kan volhouden op die manier, maar dat is een andere discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Ja het is goed voor je eigenwaarde. En nee eigenwaarde moet wat waard zijn, dus niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn omstandigheden waardoor het wel kan gebeuren. Heb het niet over de potentiële vreemdganger, waar niemand respect voor heeft.
Je bent eerder ziek als je je man/vrouw bedriegt, je hebt dan echt een zieke geest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een appel is gezond, vreemd gaan is wat het woord al zegt.... Vreemd en zegt misschien eerder iets over jezelf en hoe je tegen je eigen plaats binnen relatie en leven staat.. Vreemd gaan is niet eerlijk en respectloos...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan gezond zijn.
Wanneer jij sexuele behoefdes hebt die jij niet kan delen met je partner, kan het heel bevrijdend zijn om dit te doen met een ander.
Je verlicht hier bij de druk op je huidige relatie.
Dit zegt dan ook niets over je huidige relatie, dat ie slecht zou zijn ofzo. Je kan immers niet alles delen met elkaar.
Toch zou het beter zijn om dit bespreekbaar binnen een relatie te maken, maar helaas is dit ( met dank. Aan de normen en waarden) vaak niet mogelijk.
Ik kan het vergelijken met een biertje doen in de kroeg met vrienden.
Pas wanneer je vreemdgaat uit wraak of om iemand te kwetsen, dan ben je verkeerd bezig. Ook is er altijd het risico om verliefd te worden.
En heel belangrijk, weet wat de consequenties zijn. Als je vreemd gaat kan je opstraat komen te staan met een koffertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
top antwoord! Het ligt zo voor de hand om het af te keuren, maar hier is goed onderbouwd dat het een positief KAN hebben. En dat was de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dat is onderzocht. In Psychologie Magazine stond een artikel daarover. De uitslag is dat dit inderdaad kan bijdragen aan de relatie, mits de ander dit niet te weten komt.
Daar zit dus wel de clou: dat kun je niet weten. En omdat je dat niet weet, ga je je anders gedragen.

Als het uitkomt, valt er veel uit te leggen, en is het vertrouwen ernstig geschaad. En vertrouwen is de basis van een relatie.

Daarom is het beter om over je gevoelens en wensen te praten. Dat komt het vertrouwen en openheid binnen de relatie ten goede.
En dan blijken er waarschijnlijk allerlei mogelijkheden te zijn, waar jullie beiden tevreden mee kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemdgaan is niet gezond maar kan voor een relatie die op seksueel gebied doodgebloed is wel positief zijn. Bijvoorbeeld.....vrouw heeft lange werkdag gehad, heeft het druk met koken en de kinderen en 's avonds kinderen in bad doen en naar bed brengen en opruimen en strijken en heeft nooit meer zin in seks, is geestelijk uitgeput. Man dringt steeds aan maar hoe langer hij dat doet hoe meer ze hem afstoot.

In zo'n geval zou een andere vrouw voor hem een uitkomst bieden.....hij heeft wat hij wil en zij wordt niet meer lastiggevallen.....dit kan hun relatie alleen maar ten goede komen als de vrouw maar niet op de hoogte is van de andere vrouw. (wat niet weet wat niet deert ).

Er zijn genoeg relaties waar vreemdgaan door beiden geaccepteerd wordt als ze maar eerlijk zijn naar elkaar toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de man een dubbele idioot.... geen reet uitvoeren, de vrouw laten werken en dan ook nog een andere vrouw er-op-na-houden...BAH!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dubbele idioot is die zeker (vrouwen kunnen het trouwens ook genoeg hoor laat ik dat niet achterwege).
Vrouwen daarentegen (van vreemdgangers) zijn vaak vrouwen die geen waarde meer aan seks hebben en vaak hun man afwijzen.....sja, man heeft wel behoefte. Zie het zo....voor de kinderen zijn ze gelukkig zolang ze klein zijn (voor de schijn dan), maar zolang vrouw van niets weet......als ik er overigens achter zou komen zou ik me net zo veraden voelen (ben ik eerlijk in), zolang ik denk dat alles goed is en van niets weet kan ik nog gelukkig zijn maar ja....;.
ongezond want waarom schaf je je dan een relatie aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een vrouw bent dus iets mist in de relatie. Misschien spanning, aandacht etc... Misschien heb je er thuis al over gesproken.. En krijg je niet datgene wat je nodig hebt... Denk eens over 2 dingen na... Ik moet altijd trouw zijn aan mijn huidige partner .. Of ik mis te veel en dan is deze partner misschien niet succes