ik ben 14 en 1.50. Komt dat doordat ik weinig eet of is dat gewoon zo?

ik weet dat dat klein is. Wat kan ik doen om te groeien?

Toegevoegd na 1 uur:
ik ben een jongen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Misschien heb je een groeistoornis maar dan zal je vaak nog kleiner zijn, als je er echt mee zit kan je naar een dokter of huisarts gaan.

Het gene wat ik je wel kan meegeven is, zorg dat je goed eet en beweegt. Even een voorbeeld:

[S'MORGENS]
- Yoghurt met Muesli
- Thee + suiker (lekker en ook goed)

[S'MIDDAGS]
- 2 á 3 of 4 boterhammen met pindakaas of kaas.
- Stuk fruit (appel, banaan of sinaasappel)
- Sporten (hardlopen, skeeleren, steps noem maar op...)

[S'AVONDS]
- Goed avondmaal eet ook de groentes die je moeder klaar maakt, als je het niet lekker vind dan heb ik een tip! Vind jij bijvoorbeeld appelmoes wel lekker? Dan neem je een hap van je wortel en dan gelijk appelmoes erachter aan. De smaak van appelmoes zal wat overheersender zijn en dus lekkerder voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet veel, sporten en gezond leven kan een beetje helpen. Ben je een jongen? Dan is de kans groot dat je je nog je groeispurt moet krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt er niets aan doen. als er een groeistoornis is kun je misschien een hormoonbehandeling krijgen, maar deze lengte klinkt redlijk normaal.
Een richtlijn voor je uiteindelijke lengte is het gemiddelde van je beide ouders plus tien procent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lengte is erfelijk bepaald, behalve als je ziek bent geweest en daardoor een groei achterstand hebt opgelopen. Je kan als je een meisje bent nog 2 jaar doorgroeien na je eerste menstruatie. Jongens kunnen vanaf hun 15e jaar nog een enorme groeispurt krijgen.