echt zeker weten doe je het alleen als de (huis)arts je dit vertelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij licht traumatisch hersenletsel treedt vaak een kortdurend bewustzijnsverlies en/of geheugenverlies op. Het bewustzijnsverlies kan variëren van enkele seconden tot maximaal vijftien minuten.

Andere symptomen verschillen per patiënt in ernst en zijn afhankelijk van de situatie. Voorbeelden van symptomen van een hersenschudding zijn bijvoorbeeld een tijdelijk verstoord geheugen (tot maximaal 24 uur) en hoofdpijn. Andere symptomen kunnen zijn slaperigheid, wazig zien, duizeligheid, misselijkheid en braken. Deze symptomen hoeven niet allemaal bij elke patiënt op te treden. Deze symptomen kunnen nog in de eerste 24 uur na het ongeval optreden.
fremar
12 jaar geleden
Als je één of meerdere van deze symptomen hebt kan dat wijzen op een lichte hersenschudding:

Je bent niet buiten bewustzijn geweest.
Eventuele verwardheid heeft maar enkele seconden geduurd.
Eventuele symptomen van hersenschudding verdwijnen binnen 15 minuten.

Symptomen kunnen zijn: sufheid, hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, dubbel zien, last van licht en geluid.

Bij twijfel over de ernst van de hersenschudding: altijd een arts raadplegen.