Heet dit gebrek aan richtingsgevoel?

Ik heb het pas sinds kort, dat ik compleet in de war ben wat betreft richtingsgevoel in de trein. Als ik de trein in stap, weet ik niet welke kant we op gaan, of welke kant ik nou was ingestapt. Ik denk er over na maar ik kom er maar niet uit. Ook als de trein even heeft stil gestaan, en daarna weer gaat rijden, gaat hij vaak voor mijn gevoel weer terug, hoewel hij gewoon dezelfde richting op gaat.
Of ik denk: welke kant was ik nou ingestapt? Welke kant moet ik nou uit? Of als ik uitstap, geen idee waar ik naartoe moet.

Laatst was ik ook even van mijn plaats gegaan om naar de wc te gaan in de trein, heb mijn plaats (en collega) niet meer terug gevonden, pas toen we uitstapten.
Vreemd, ik reis al jaren met de trein, dezelfde route, maar ineens heb ik hier problemen mee.

Is dit nou dat mijn richtingsgevoel weg is?

(Het ligt trouwens niet aan de trein ofzo; ik reis samen met een collega, en volgens haar is alles gewoon hetzelfde).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen reaktie maar wel een tip.
Zelf kijk ik altijd waar de zon staat als ik in de trein stap ( want ik zit liever uit de zon ) . Natuurlijk alleen op zonnige dagen. Zo houd ik ook mijn orientatie bij een treinreis.

Het beste antwoord

Heb je dit alleen in de trein, of ook in een grote supermarkt, in een winkelcentrum, of op een grote parkeerplaats?

Heb je last van stress, of dingen die je erg bezighouden?

Zo niet: ga langs de huisarts. Zo'n desoriëntatie is niet normaal. Als het geen van de bovengenoemde oorzaken is, zou het iets met de hersenen kunnen zijn - en dat is reden om er snel naar te laten kijken.

(Ik wil geen paniek zaaien, het kan iets heel pietluttigs zijn, het kan ook vanzelf weer overgaan - maar voor het geval er wel iets ernstigers aan de hand is, kun je beter snel een onderzoekje laten doen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

'T lijkt erop dat je hersenen besloten hebben dat 't zo normaal is (in de trein reizen), dat 't niet veel meer uitmaakt - en dus gaan ze minder goed je sensoren aansturen om meer informatie over de situatie los te peuteren.