Ondergewicht maar beginnend buikje! Hoe raak ik dit kwijt?

Ik ben 17 jaar, 42 kilo en 164cm. Deze week heb ik iets te veel aan de maltesers en alcohol gezeten (waarschijnlijk), en nu is er echt duidelijk een rand zichtbaar van een beginnend buikje. Mijn benen en armen zijn al vrij mager en ik wil niet dat die nog meer uitmergelen ofzo. Iemand tips om alleen van die buik af te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat een Maltezer een hondje was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een bmi van 16. Volgens de statistieken veel te licht. Je moet je niet druk maken om je buikje, maar om de rest van je lichaam. Hoop niet dat je doorslaat met dit gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lig dubbel, kruidenvrouwtje!!
Ritsuka
12 jaar geleden
Eet je voor de rest wel goed, want je BMI is echt laag.
luna400
12 jaar geleden
lieverd ben je je zelf aan het laten verhongeren ,of heeft het een ander oorzaak dat je zo weinig weeg?
ik hoop dat je bij een specialist in behandeling ben .ik was jaren geleden .1.68 en woog 40kg ze hebben mij af kunnen voeren naar het ziekenhuis ,als je zo weinig weeg gaan je darmen je ingewanden stoppen met werken .bij mij lag alles stil ,ik ga niet vertellen hoe jij een buikje weg werk maar als ik jou was zou ik stoppen met alcohol
,je maak je lichaam kapot .sterkte en doe iets aub
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mensen, ik eet honden. Dat verklaart alles =w=" Ik eet echt wel genoeg, vaak meer dan gemiddeld. 's Ochtends eet ik een gigabak muesli en waar andere meisjes bijv maar 3/4 pizza eten, heb ik dat ding zo op. Plus gemiddeld 4 appels per dag. Ik ben altijd al klein en smal geweest en ik vind dat mensen toch wel snel conclusies trekken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Met alleen de gegeven info is dit lastig te zien. Er komen hier vaak vragen langs van mensen met eetproblemen, daarom zijn de meeste mensen gelijk op hun hoede.
Zorg dat je genoeg volwaardige voeding eet, en niet te veel suiker of zout. Dan is het buikje dat je eerder zag zo weer minder.
luna400
12 jaar geleden
natuurlijk kan het zijn dat het je bouw is ,toen mijn dochter 16was ben ik ook vaak naar de dokter gelopen omdat ze zo eng mager was .maar niks aan de hand.
maar het is begrijpelijk hoe wij hier reageren de meeste zijn volwassen dus ben je bezorgd.succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een giga bak muesli en 4 appels. Hoop dat je wel wat meer eet. Appels zijn ook niet echt dikmakend...
We zijn alleen bezorgd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk eet ik wel meer dan dat. Bij ontbijt dus muesli en ontbijtkoek, bij lunch 2 broodjes, beschuit met vlokken, ontbijtkoek en fruit en bij avondeten gewoon normale porties met toetje. En dan ook een grote kop cappuccino/latte nogwat. 2x per dag meestal. Ik begrijp de bezorgdheid, maar dun zijn is iets lichamelijks en anorexia is geestelijk. Mijn zusje heeft anorexia en ik haat haar erom, dus dat is wel de laatste ziekte die ik wil krijgen. Maargoed, bedankt iig voor de tips. Minder zout en suiker zal hopelijk helpen :)

Antwoorden (13)

Je buikspieren trainen en vooral normaal blijven eten! Volgens mij ben je al te licht....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In gewicht aankomen. Dan valt je buik minder op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42kilo? dan heb je volgens mij geen buikje, volgens mij ben je dan gewoon veel te dun,....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien gezond gaan eten! Geen chocolade en alcohol, maar groente, fruit, brood en eiwitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah dat was ook zo ongeveer mijn plan! Hopelijk is dat vol te houden als ik het studentenleven inga binnenkort :'D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat gaat niet werken.
Ik denk dat die rand eerder tussen je oren zit dan op je buik. Maar op zich is er niets mis mee om af en toe eens wat extra te eten. Dan went je lijf daaraan en gaat het niet krampachtig alles vasthouden, als het eens n keer wat extra's krijgt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet toch vrijwel zeker dat die rand er vorige week nog niet zat. Er zat altijd wel een bolling en een rand boven mn navel, maar nu zit het ook eronder (als ik zit).
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je zit, heeft iedereen zo'n rand, dat is normaal. Zelfs zo'n size zero mens van de catwalk heeft dat als ze gaat zitten en wat voorover buigt. Dat heet de plooiing van je vel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik. Ik ben niet zo'n anorexia mens die zichzelf als een olifant ziet (Geloof me, ik heb een BLOEDhekel aan die kinderen). Maar als je dat eerst niet hebt valt het wel op.
Met jouw gewicht is het buikje dat je moet gewoon je ingewanden waarschijnlijk. Omdat je zo dun hebt steken die naar buiten, gewoon omdat er verder geen plek is.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik ben 16 jaar en 80 kg. Jij bent dus gewoon veel te licht! Ga meer eten en meer sporten. Hierdoor wordt je zwaarder vanwege de spieropbouw en fitter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kans is groot dat jij een jonge bent en zij een meisje. Mits ik daar natuurlijk overheen heb gelezen;-)
17 jarige meisjes van 80kg zijn ook echt niet normaal hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin daisy86, dat heeft echt alles met lengte en lichaamsbouw te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat lullig! Jorisbo, je bent echt niet "echt niet normaal hoor"!
Misschien heb je wel annorexia... Klinkt heel heftig maar als je maar 42 weegt en al 17 bent en je denkt een "buikje" te zien dan klopt er iets niet :s en als je zit en je ziet een buikje... Iedereen heeft dat, dat is juist gezond! Ga gezond eten en ontbijt goed enzo en misschien kan je langs de huisarts gaan voor tips? :) hoop dat t goed komt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga vooral sporten. Om van je buikje af te komen buikspieren. Goed eten is het belangrijkst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen (vet verliezen) is helaas niet iets wat plaatselijk kan, dus gaan dieeten lijkt me met jouw huidige gewicht geen slim plan. Heb je niet gewoon een opgezette buik van het wat meer eten, of houd je wat vocht vast door de alcohol of menstruatie? Gewoon blijven eten zoals je normaal eet, dan komt t vast goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook slanke mensen kunnen een buikje krijgen. Ik ben 40 ben 170 en weeg er 53 en heb ook heus een klein buikje ;) (Vroeger nooit gehad met het zelfde gewicht!) Dat komt voornamelijk door veel koek snoep enz. (koolhydraten) eten en minder of te weinig beweging. Is je beweging het zelfde als voorheen dan gewoon ff iets minder maltesers eten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent erg licht, je buik is waarschijnlijk normaal en de rest van je lichaam dun. Zo lijkt het alsof je een buikje hebt, eet gewoon wat meer en zorg dat je wat voller wordt, doe ook buikspieroefeningen zo wordt je buik niet voller en wordt je hele lichaam normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je heel precies volgens de schijf van vijf moet eten, dan zakt dat buikje en groei je bij je benen en armen waarschijnlijk ook vanzelf wat aan.
check dit ook even: http://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx