Te veel zuurstof in me lichaam?

Als ik soms een tijd rustig zit merk ik dat ik stop met ademen voor ongeveer een minuut en dan weer rustig door adem... Ik voel me daar een stuk beter door vaak, ookal voelde ik me niet slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Indien je volkomen ontspannen bent, kan je op een punt komen dat het lijkt alsof je even geen zuurstof meer nodig hebt.
Gek genoeg geeft het je nog meer rust en energie.
Tijdens spirituele zaken is dat moment van algehele ontspanning erg belangrijk, het is het moment dat er van alles kan gaan gebeuren, doordat je even een ogenblijk je zelf openstelt voor andere energie dan die van het aardse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan. Misschien heeft het iets te maken met apneu.

Ademstilstand of apneu is de medische term voor een onderbreking van de ademhaling van langer dan 10 seconden. Tijdens een apneu is er geen beweging van de spieren betrokken bij de ademhaling en de longinhoud blijft in eerste instantie onveranderd. Een apneu kan vrijwillig worden verkregen (de adem inhouden), opgewekt worden door alcohol- of drugsgebruik, door fysieke factoren van buitenaf (bijvoorbeeld wurging) of lichamelijke verwonding, of het gevolg zijn van een neurologische aandoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak wel onopgemerkt tijdens het slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor degene die ernaast ligt is het bepaald geen prettige ervaring...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, mijn moeder heeft het. Mijn vader schrok vaak enorm. Maar er blijkt dus een verschil te zitten in apneu en slaapapneu, vandaar mijn antwoord.
Het kan zijn dat je een lichte vorm van hyperventilatie hebt die je soort van automatisch compenseert door even te stoppen met ademen.
Als je je er beter door voelt en verder nergens last van hebt zou ik me vooral geen zorgen maken.