Samenwonen 'oefenen' : met mn Duitse vriendin wil ik wel n periode dit proberen. Mn appartement is (te) klein,ons budget ook. Tips? welkom ! B.v.Dank.

uiteraard wil mn vriendin ook ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je 'het samenwonen' wilt oefenen is er geen betere plek om te oefenen dan een te kleine ruimte met een te klein budget. Als het jullie dan lukt om goed samen te wonen lukt het overal.
Koop ruimtebesparende meubelen (als daar weer geld voor is of kijk of je ze tweedehands kan kopen) en gooi zoveel mogelijk overbodige spullen weg, sommige dingen kunnen misschien in de opslag.
Probeer de ruimte, desnoods met een gordijn, in tweeën te splitsen zodat je je af en toe wel kan afzonderen.
Zoek, als het even kan beiden, een bijbaan of bijbaan die wat meer verdient om het budget omhoog te krijgen. In principe is samenwonen goedkoper dan alleen wonen dus dit hoeft zeker niet het grootste stuikelblok te vormen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al een appartement wel klein maar oke.
En je budget alles kan je kennelijk betalen er komt alleen wat extra voedselkosten zijn en dat zal best lukken lijkt me.
Toen ik ging samenwonen was dat ook zeer klein behuisd en lukte ook dus zou zeggen gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal zijn met zijn tweeën de voedselkosten nog lager ook, aangezien je voor twee kookt. Ipv 2 mensen die apart voor zichzelf koken.
Gewoon doen! De beste manier om er achter te komen o0f het werkt is het uitproberen en dan maakt het niet veel uit of het bij jou of haar is, maar doe het gewoon.
Waarschijnlijk merk je al heel snel of het wel of niet werkt.